Практикум для вчителів початкових класів на тему «Від очікувань до результатів: роль рефлексії в освітньому процесі»
13 березня 2025 року на базі Ужгородського ліцею №5 імені Івана Чендея у рамках діяльності Інтерактивної школи сучасного педагога консультантом КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Ольгою Юрик проведено очний практикум для вчителів початкових класів на тему «Від очікувань до результатів: роль рефлексії в освітньому процесі».
На початку зустрічі спікерка заходу зазначила, що рефлексія є невід’ємною частиною сучасного уроку, тому педагогам варто розширювати арсенал методичних прийомів та технік для її проведення. Водночас, необхідно долати педагогічні стереотипи щодо проведення рефлексії тільки на завершення уроку. Однак, щоб навчати учнів, педагог має сам володіти навичками рефлексії, вміти аналізувати власні емоції, діяльність та знання. Для цього слід частіше практикуватися та організовувати таку роботу з учнями.
Під час проведення кола спілкування «Рефлексія професійного шляху» учасники ближче знайомилися один з одним та глибоко аналізували професійні здобутки, труднощі, розповідали, як їх долали. Така практична вправа дала можливість вчителям відчути важливість навички здійснювати рефлексію та зробити висновки про її педагогічну значимість. Потім, об’єднавшись у групи, учасники практикуму висловили очікування від зустрічі за допомогою вправи «Весняні первоцвіти». (більше…)
Засідання професійної спільноти вчителів інформатики
У сучасному світі, де технології розвиваються з неймовірною швидкістю, вчителям інформатики необхідно постійно оновлювати свої знання та методи викладання. 13 березня 2025 року на базі Ужгородської гімназії №16 спільнота вчителів інформатики провела плідне засідання, присвячене використанню новітніх освітніх технологій на уроках. Розпочали зустріч вітальним словом директор гімназії Олашин О.М. та заступник з НВР Андрейчик О.І. Спікеркою заходу була вчитель інформатики та математики Попадинець Г.І.
Мета зустрічі полягала в обговоренні ефективних способів застосування інноваційних технологій на уроках інформатики, обміні досвідом та розгляді практичних кейсів. Використання новітніх технологій на уроках інформатики є критично важливим для підготовки учнів до сучасного світу. Це дозволяє розвивати критичне мислення, креативність та міждисциплінарний підхід до навчання. Галина Попадинець поділилася досвідом використання різних онлайн-платформ (Prezi, Canva, Kahoot, Quizizz), симуляторів (PhET, Mozaik), додатків (iDROO, Prisma3D, Swoove Studio) та інструментів, які можна використовувати для створення інтерактивних уроків, вікторин та завдань. Це дозволяє зробити навчання більш захоплюючим та цікавим для учнів. (більше…)
Засідання професійної спільноти вчителів математики
13 березня 2025 року на базі Ужгородського ліцею № 3 відбулося засідання професійної спільноти вчителів математики міста Ужгорода. Тема заходу «Оцінювання учнів з математики в 5-9 класах» є вкрай актуальною, з огляду на те, що Міністерство освіти і науки затвердило на початку серпня 2024 року нові рекомендації оцінювання учнів 5–9-х класів. Так учителі наразі оцінюють не лише знання учнівства, а і їхні навички, розвиток, уміння, які охоплені кількома групами результатів.
Керівник спільноти Сослюк Валентина Петрівна розпочала засідання з представлення важливих питань діяльності професійної спільноти та запросила педагогів до активної участі в обговоренні заявленої теми. (більше…)
Засідання професійної спільноти вчителів хімії
13 березня 2025 року в Ужгородському ліцеї №15 відбулося засідання професійної спільноти вчителів хімії на тему: «Ігрові елементи на уроках хімії як засіб підвищення ефективності навчання».
Захід розпочала консультант КУ “Центр професійного розвитку педагогічних працівників” Оксана Павлючок, яка привітала учасників та налаштувала їх на продуктивну співпрацю. Голова міської спільноти Наталія Федак-Поштак підсумувала результати ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з хімії та подякувала педагогам за плідну працю.
Вчителі Ужгородського ліцею №15 презентували власні методичні знахідки щодо впровадження ігрових технологій на уроках хімії. (більше…)
Засідання професійної спільноти вчителів французької мови
12 березня в Ужгородській гімназії №13 відбулося засідання професійної спільноти вчителів французької мови, де обговорювалася надзвичайно цікава тема – “Лексичні запозичення з французької мови в українській”. Ця зустріч стала не лише приводом для обміну досвідом, але й можливістю глибше зрозуміти взаємозв’язок між двома культурами. Зустріч розпочала консультант Центру професійного розвитку педагогічних працівників Таїсія Тирпак.
Чи знали ви, що за підрахунками лексикографів в українській мові близько 9% слів є спільними з французькою мовою? Часто запозичення з французької мови потрапляли в українську різними шляхами: через мову-посередник (польську, словацьку, румунську, угорську) або напряму через літературу, мистецтво, безпосередні контакти. Слова франкомовного походження мають широку сферу вживання. Вони використовуються у побуті, описують різні сфери нашого життя, у тому числі суспільно-політичні відносини, економіку і фінанси, кулінарію, мистецтво, сучасні тенденції в моді, косметології тощо. (більше…)
Майстер-клас “Створення освітнього контенту за допомогою ШІ”
12 березня 2025 року на базі Ужгородського ліцею імені В.С.Ґренджі-Донського відбувся майстер-клас “Створення освітнього контенту за допомогою ШІ”, організований КУ “Центр професійного розвитку педагогічних працівників Ужгорода”. Захід підготувала та провела консультант центру Оксана Павлючок.
Майстер-клас пройшов у дружній, інтерактивній атмосфері. Оксана Василівна в легкій і доступній формі ознайомила учасників із сучасними можливостями штучного інтелекту та його ефективним використанням в освітньому процесі. (більше…)
Воркшоп «Практичні аспекти аналізу та відображення даних психологічних досліджень»
12 березня в Центрі професійного розвитку педагогічних працівників відбувся воркшоп на тему «Практичні аспекти аналізу та відображення даних психологічних досліджень». Психологиня ЦПРПП Анжеліка Томей, яка проводила захід, організувала його так, щоб учасники могли активно обмінюватися досвідом і разом шукати нові підходи до роботи. Завдяки інтерактивному формату з перших хвилин запанувала атмосфера співпраці та відкритості.
Працівники психологічної служби закладів освіти ділилися думками про те, як підбирати діагностичний матеріал з урахуванням вікових особливостей дітей та специфіки конкретного запиту. Жвава дискусія точилася навколо способів структурування результатів досліджень, щоб вони були зрозумілими для педагогів і батьків, а також максимально цінними в практичній роботі. (більше…)
Запрошення на онлайн-тренінг “Техніка VTR для розвитку критичного мислення учнів на уроках англійської мови в основній школі”
Освітній центр Dinternal Education за підтримки методистки кабінету методики викладання суспільно-гуманітарних та художньо-естетичних дисциплін Мар’яни Тріфан та консультантки Центру професійного розвитку педагогічних працівників Ужгородської міської ради Таїсії Тирпак запрошує вчителів англійської мови до участі в онлайн-тренінгу:
VTR in the Classroom? No, I’ve never heard of that! (“Техніка VTR для розвитку критичного мислення учнів на уроках англійської мови в основній школі”).
🗓️ 19 березня
⏰ 15:00 – 16:30
📢 Спікерка: Любов Вітюк
Зареєструватися 👇
https://dinternal-education.ua/event/vtr-in-the-classroom-lviv-uzhhorod-1903/
🖥️ Онлайн-участь безкоштовна
📜 Учасники отримають сертифікат участі
Виїзне засідання спільноти вчителів фізики та астрономії
Вчителі фізики та астрономії зустріли весну екскурсією на завод корпорації Ядзакі. Організували виїзне засідання вчителі фізики Ужгородського ліцею імені В.С. Гренджі-Донського.
ТОВ «Ядзакі Україна» – це частина міжнародної корпорації «YAZAKI», що виготовляє продукцію у сфері автомобілебудування. Завдяки високим стандартам праці та професійному менеджменту, компанія є лідером на ринку електрокабельної продукції для потужних корпорацій. ТОВ «Ядзакі Україна» виготовляє одні з найважливіших компонентів в автомобільній індустрії – схемні джгути.
Представники компанії підготували ознайомчу презентацію про історію створення корпорації, умови праці, можливості працевлаштування й перспективи кар’єрного зростання. Під час екскурсії виробництвом вчителі мали можливість ознайомитися та наочно подивитись за технологічним процесом виготовлення схемних джгутів для автомобілів на всіх його етапах виробництвах, де використовуються сучасні підходи та новітнє обладнання. Вчителі із інтересом спостерігали за виробничим процесом та ставили запитання, на всі з яких отримали відповіді.
Екскурсія була не тільки пізнавальною, але й корисною з точки зору можливостей профорієнтації учнів закладів загальної середньої освіти. Присутні вчителі висловили подяку керівництву ТОВ «Ядзакі Україна» за цікаву та пізнавальну екскурсію та вчителям Ужгородського ліцею імені В.С. Гренджі-Донського за ідею проведення виїзного засідання.