Home » Головна » Цифрові горизонти освіти: у ЦПРПП завершилася серія літніх практикумів для педагогів

Цифрові горизонти освіти: у ЦПРПП завершилася серія літніх практикумів для педагогів

У червні 2025 року в КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Ужгородської міської ради завершився цикл заходів у межах ініціативи «Літній хаб відновлення та розвитку», присвячений розвитку цифрової компетентності педагогічних працівників. Серія практикумів розвитку та покращення навичок користування ресурсами цифрового простору, об’єднала десятки освітян із різних закладів Ужгорода — активних, допитливих, відкритих до змін.

Цей цикл зустрічей мав на меті не лише ознайомлення з інструментами цифрової трансформації освіти, а й формування впевненості у користуванні сучасними сервісами, розвитку навичок створення контенту, організації електронної взаємодії з учасниками освітнього процесу та ефективного планування.

Кожного вівторка протягом місяця практикум мав чітке тематичне спрямування:

03 червня – Базові навички роботи з документами у Word та Google Docs: створення, редагування, налаштування доступу, шаблони.

10 червня – Можливості Google-додатків: робота з акаунтом, Google Формами, Диском, Таблицями та організація комунікації.

17 червня – Онлайн-платформа Canva: створення презентацій, фотоколажів, навчальних афіш, відео з озвученням.

24 червня – ШІ-конструктор для педагога: огляд застосувань штучного інтелекту, інтерактивні цифрові платформи, інструменти для оптимізації роботи.

Усі заняття мали практичний формат, що дозволяло кожному учаснику працювати на власному гаджеті, виконувати завдання в реальному часі, ставити запитання й одразу отримувати фахову допомогу.

Професійний супровід здійснювали консультанти Центру, які забезпечили комфортну, доброзичливу, але водночас результативну атмосферу навчання.

Після кожної зустрічі учасники ділилися своїми враженнями — щиро й емоційно:

“Раніше Canva здавалася мені чимось складним, але сьогодні я створила власну афішу за 15 хвилин! І ще й з озвученням. Це відкриття!”
— поділилася вихователька ЗДО №19.
“Найцінніше — це підтримка. Не соромишся ставити питання, бо знаєш: тут допоможуть і підкажуть. Я пішла з кожного заняття з чітким результатом.”
— коментар учасниці з закладу загальної середньої освіти.

Такі думки ще раз підтверджують, що педагогічна спільнота потребує не лише інформації, а й безпечного простору для дослідження нового — і саме таким став «Літній хаб».

За участь у кожному практикумі освітяни отримували сертифікат підвищення кваліфікації на 2 академічні години (0,1 кредиту ECTS), що відповідає чинним вимогам до професійного розвитку педагогічних працівників.

Більшість учасників зареєструвалися на весь курс одразу, відзначивши цілісність та логічність програми. Упродовж місяця кожен зміг:

закріпити базові цифрові навички;

ознайомитися з новими освітніми платформами;

опанувати ШІ-інструменти, які вже зараз можна використовувати в освітньому середовищі;

сформувати власну траєкторію цифрового розвитку.

Ініціатива «Літній хаб відновлення та розвитку» передбачає не лише професійний компонент. Паралельно з цифровими практикумами в ЦПРПП проходили творчі майстерки та зустрічі психологічного відновлення, спрямовані на підтримку емоційного ресурсу освітян.

Усе це разом створило атмосферу гармонійного балансу між професійним і особистим зростанням — що особливо важливо в умовах тривалого навантаження та викликів, які постали перед освітянами останніми роками.

Команда ЦПРПП висловлює щиру вдячність усім учасникам за активність, ініціативність і готовність розвиватися.
Ми переконані: сучасний педагог — це педагог, який навчається постійно. А ми — поруч, щоб підтримати цей шлях.