У сучасному освітньому просторі цифрова компетентність педагога є не просто додатковою перевагою, а необхідною умовою ефективного професійного зростання. Вона охоплює широкий спектр навичок — від базової медіаграмотності до опанування складніших цифрових технологій, аналізу інформаційних ресурсів, безпечної взаємодії в Інтернеті, роботи з відкритими освітніми платформами та інноваційними інструментами.
Педагоги мають не лише самі впевнено орієнтуватися в цифровому середовищі, а й формувати відповідні вміння у дітей — використовуючи сучасні технології для вирішення навчальних завдань, створення креативного контенту, оцінювання результатів і навіть знайомства з такими поняттями як штучний інтелект. Успішний розвиток цифрової грамотності неможливий без саморефлексії та аналізу власного рівня володіння цифровими інструментами, що є відправною точкою для подальшого професійного розвитку.
Практичні тренінги є найефективнішою формою такої роботи. Педагоги мають змогу особисто працювати з гаджетами, виконувати завдання, ставити запитання і одразу отримувати фахову підтримку. Саме таку можливість надали освітянам ЗДО №12 фахівці КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Ужгородської міської ради Ганна Ребрей, Дмитро Тодер, Таїсія Тирпак, Ольга Юрик та Оксана Павлючок під час серії практичних занять, що проходили з 5 по 12 червня 2025 року.
На заняттях педагоги вчилися створювати Google-форми для роботи з батьками, ведення обліку дітей, організації методичних заходів. Вони опановували різні гугл-інструменти, генерацію QR-кодів для зручного доступу до форм та навчальних матеріалів.
Найбільшу зацікавленість викликала платформа Canva, можливості якої для генерування графічного та відеоконтенту виявилися надзвичайно корисними. Педагоги створювали яскраві презентації, фотоколажі, навчальні відео з озвученням — контент, який можна ефективно застосовувати як у повсякденній роботі з дітьми, так і для представлення діяльності закладу в інтернет-просторі.
Захід показав високий рівень зацікавленості педагогів ЗДО №12 у підвищенні цифрової компетентності. Учасники висловили щиру вдячність організаторам і підкреслили бажання й надалі вдосконалювати свої цифрові навички, впроваджуючи сучасні інструменти в освітній процес.