Home » Головна » Формування духовно-моральних цінностей дошкільників: обмін досвідом у професійній спільноті вихователів-методистів

Формування духовно-моральних цінностей дошкільників: обмін досвідом у професійній спільноті вихователів-методистів

7 травня 2025 року на базі закладу дошкільної освіти №30 відбулося засідання професійної спільноти вихователів-методистів на тему «Формування духовно-моральних цінностей дошкільників засобами різноманітних видів діяльності». Захід організовано відповідно до плану роботи КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» з метою обговорення ефективних підходів до духовно-морального виховання дітей у контексті сучасних освітніх викликів.
З вітальним словом до присутніх звернулась керівник ЗДО № 30 Блага Ганна Володимирівна, яка презентувала гостям особливості роботи садочка та підкреслила важливість духовно- морального виховання у закладі.

Жека Людмила Іржіївна, керівник професійної спільноти наголосила на важливості формування у дітей дошкільного віку загальнолюдських цінностей та окреслила основні завдання засідання.
До присутніх звернулася Юрик Ольга Михайлівна, консультант КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників». Вона підкреслила важливість забезпечення дотримання принципів перспективності і наступності дошкільної та початкової освіти, реалізацію основних завдань формування у дітей загальнолюдських цінностей та орієнтирів та звернула увагу на необхідність цілісного підходу до виховання дитини, забезпечення безперервності освітнього процесу між дошкільною та початковою ланками, а також на значення створення виховного середовища, яке сприятиме формуванню моральної особистості.
Аналітично-практичний модуль провела Фоміна Жанна Володимирівна, вихователь-методист ЗДО №30.
Методичний інтенсив став найбільш динамічним і насиченим етапом засідання, де Жанна Володимирівна поділилася авторськими методичними напрацюваннями педпрацівників ЗДО № 30 щодо інтеграції духовно-морального компоненту у всі види дитячої діяльності. Вона наголосила, що формування цінностей починається з простих, повсякденних ситуацій, де дитина навчається співпереживати, допомагати, ділитися, поважати інших та розуміти емоції.
Були розглянуті такі форми роботи:
• ігрова діяльність як основа морального виховання в природному середовищі для дитини;
• художньо-естетична діяльність (казки, театралізація, музика), що формує емоційно-ціннісне ставлення;
• трудова діяльність, яка сприяє розвитку відповідальності та старанності;
• пізнавальна діяльність — ознайомлення з моральними орієнтирами через традиції, культуру, звичаї;
• природничо-дослідницька діяльність — як засіб формування екологічної свідомості та гуманного ставлення до природи.
Методистка презентувала приклади занять, міні-проєктів та інтегрованих ігор, які були високо оцінені колегами. Учасники активно обговорювали почуте, ділилися власним досвідом, ставили запитання, брали участь у різноманітних активностях. Атмосфера була доброзичливою, професійною і сповненою натхнення.
Під час підбиття підсумків зустрічі було підкреслено, що формування духовно-моральних цінностей — це процес, що потребує послідовності, чутливості до дитячих потреб та щирого прикладу з боку дорослих. Захід став не лише джерелом нових ідей, а й потужним мотиваційним імпульсом для подальшого професійного зростання педагогів, дієвою платформою для обміну ідеями, професійного збагачення і натхнення для педагогів, які щодня творять майбутнє нашої держави через виховання найменших її громадян.