Home » Головна » Засідання професійної спільноти вчителів мистецтва

Засідання професійної спільноти вчителів мистецтва

23 квітня 2025 року в Ужгородському ліцеї №5 ім. Івана Чендея відбулося засідання професійної спільноти вчителів мистецтва, присвячене актуальній темі: «Креативна освіта на уроках мистецтва як передумова загальнокультурного розвитку особистості». Зустріч розпочалася з привітального слова директора ліцею Іветти Цеголняй та консультанта Центру професійного розвитку педагогічних працівників Таїсії Тирпак.

У своєму виступі Ганна Миколаївна Добей, вчителька мистецтва та образотворчого мистецтва ліцею, розкрила сутність креативної освіти, її компоненти, методи впровадження та роль вчителя у формуванні креативної особистості. Особливу увагу вона приділила використанню нестандартних технік (малювання кавою, фротаж, ебру, монотипія), методам арт-терапії, вправам на розвиток критичного мислення та інтеграції мистецтва з іншими навчальними дисциплінами.

Цікавою частиною засідання стала презентація Володимира Беринця, вчителя образотворчого мистецтва, на тему: «Різнобарв’я та багатоголосся в мистецтві. Оптичне змішування кольорів». Присутні педагоги знайомилися з природою кольору, основами колористики, поняттями оптичного змішування кольорів та творчістю художників-пуантилістів, зокрема Жоржа Сера і Поля Сіньяка. У своєму виступі Володимир поділився яскравими прикладами учнівських робіт і науково-мистецькою інформацією, адаптованою для сприйняття дітьми.

Окремий блок засідання було присвячено ролі музичного мистецтва у креативному розвитку дитини. Віталіна Мороз презентувала авторські підходи до побудови уроків, які включають: музичні ігри та інтерактиви («Вгадай мелодію», «Підбери риму», «Музичний стілець»); розвиток емоційного інтелекту через імпровізацію та слухові асоціації; використання мультимедійних технологій, онлайн-платформ і креативних вправ.

Організатори зустрічі обговорили важливість розвитку творчого потенціалу учнів засобами мистецтва, поділилися досвідом та представили сучасні підходи до організації мистецького освітнього процесу.

Особливий інтерес викликала ідея синтезу мистецтв: поєднання образотворчого, музичного й літературного компонентів у створенні цілісного художнього образу. Такі інтегровані підходи дозволяють глибше залучити учнів до творчої діяльності та розкрити їх потенціал.

Справжньою родзинкою заходу став практичний майстер-клас, у якому вчителі відчули себе художниками. Під керівництвом колег учасники працювали в техніці пуантилізму — унікального стилю малювання, що передбачає створення зображення за допомогою дрібних кольорових точок. У невимушеній, надихаючій атмосфері учасники занурились у творчий процес — малювали, експериментували з кольорами, композицією та фактурою, передаючи емоції не пензлем, а міріадами мікроштрихів створюючи власні художні композиції. Цей процес виявився не лише творчим, а й терапевтичним — справжній мікс натхнення й релаксу. Цей досвід не лише приніс задоволення, а й показав, наскільки важливо самому вчителю бути в «творчому тонусі», щоб надихати своїх учнів.

Захід пройшов у дружній атмосфері творчої співпраці, що сприяло обміну досвідом та натхненню до подальших педагогічних звершень. Учасники засідання дійшли спільного висновку: креативна освіта — це не тренд, а необхідність сучасного освітнього простору, який формує культурну, активну та мислячу особистість.