17 квітня 2025 року на базі Ужгородської початкової школи «Пролісок» відбулося засідання професійної спільноти вихователів груп продовженого дня (ГПД). Темою зустрічі стало актуальне питання: «Використання інформаційно-комунікаційних технологій у національно-патріотичному вихованні учнів Нової української школи».
Захід розпочався з вітального слова директора Різак Тетяни Михайлівни, яка познайомила присутніх з особливостями роботи закладу, коротко розповіла про досвід колег з використання інформаційно-комунікаційних технологій у освітньому процесі та ознайомила з системою проєктів з національно-патріотичного виховання, що проводяться у закладі.
До педагогів звернулася консультант КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Ольга Юрик, яка зазначила, що виховання учнів Нової української школи є наскрізним і має здійснюватися як у першій, так і у другій половині навчального дня. При цьому неабиякої уваги потребує розвиток національно-патріотичного виховання, оскільки воно є важливим чинником національної безпеки і зміцнення держави. Національно-патріотичне виховання формує в особистості високу патріотичну свідомість, відповідальну високу громадянську позицію, любов до Батьківщини та готовність захищати національні інтереси, незалежність і територіальну цілісність України. Оскільки патріотизм має величезне значення, відтак виникає гостра потреба у нових підходах до виховання та створення високоефективного механізму забезпечення якості виховання і освіти в цілому. Традиційні форми виховання виявляються вже недостатніми для вирішення низки проблем, які виникають у педагога. Осучаснити виховний процес можна за допомогою різних інтерактивних цифрових технологій та використання ШІ в освіті, впровадження інноваційних підходів у вихованні, таких як відеопрезентації, розвиваючі ігри, кейси, проєкти, індивідуальні, колективні і групові пошукові дослідження, віртуальні екскурсії та виховні заходи, геймифікація, флешмоби, використання хмарних технологій, веб-квести та інше.
Теоретичну частину заходу розпочала заступниця директора з навчально-виховної роботи Ірина Васильєва, яка акцентувала увагу на проєктній діяльності як дієвому інструменті національно-патріотичного виховання. Присутні мали змогу ознайомитися із загальношкільним проєктом УПШ «Пролісок», що має назву «Я – європеєць».
Продовжила захід вихователька ГПД Ірина Єрмолаєва, яка поділилася досвідом використання технології скрайбінг у роботі з учнями. Її презентація викликала жвавий інтерес, адже ця візуальна методика дозволяє ефективно засвоювати матеріал та відповідає запитам сучасних учнів. Далі Штефан Пуржаш, вихователь ГПД, ознайомив присутніх з можливостями застосування штучного інтелекту для створення інтерактивних презентацій та полегшення праці вихователів ГПД, що стало справжнім відкриттям для багатьох учасників.
Не менш цікавою була доповідь Сніжани Бабич, виховательки ГПД, яка розповіла про використання платформи Kahoot для проведення вікторин та занять у форматі гри. Це викликало позитивний відгук, адже платформа дозволяє зробити будь- який захід емоційно насиченим та захопливим.
У практичному блоці Сніжана Бабич провела майстер-клас зі створення вікторини на платформі Kahoot на тему «Моя країна – Україна». Учасники мали змогу на практиці застосувати здобуті знання та навички.
Особливою частиною заходу став перегляд фрагментів виховних заходів з національно-патріотичного виховання за участі учнів УПШ «Пролісок». Гра «Найрозумніший», що проходила в рамках проєкту «Я – європеєць. Я – закарпатець», стала яскравим прикладом інтеграції ІКТ та патріотичного виховання.
На завершення учасники підбили підсумки зустрічі, взяли участь у рефлексії на платформі Kahoot, обговорили основні тези з використання ІКТ у виховній роботі та поділилися враженнями.
Захід довів, що сучасний вихователь ГПД має не лише володіти інноваційними технологіями, а й уміти інтегрувати їх у процес формування національної самосвідомості учнів. Такий формат професійного спілкування сприяє обміну досвідом, натхненню та професійному зростанню.