Home » Головна » Засідання спільноти вчителів трудового навчання та технологій

Засідання спільноти вчителів трудового навчання та технологій

9 квітня на базі Ужгородської гімназії №16 відбулося засідання спільноти вчителів трудового навчання та технологій м. Ужгород у форматі семінару-практикуму на тему: «Впровадження інформаційно-комунікативних технологій в навчальну та дослідницьку роботу учнів на основі компетентнісно орієнтованого підходу для підвищення результативності та якості навчальної роботи».
Захід відкрила консультантка КУ “Центр професійного розвитку педагогічних працівників” Оксана Павлючок. У своєму виступі вона не лише ознайомила присутніх із планом роботи, а й створила позитивну атмосферу для ефективної взаємодії, надихнувши учасників на продуктивну педагогічну співпрацю.
Аналітичний виступ Ігоря Пятківського, голови професійної спільноти вчителів трудового навчання та технологій, був присвячений підсумкам ІІ та ІІІ етапів Всеукраїнських олімпіад. Було зроблено наголос на необхідності системного підходу до підготовки учнів, індивідуалізації навчання та оновлення змісту предмету трудового навчання відповідно до потреб сьогодення.

У теоретичному блоці педагоги обговорили актуальні підходи до реалізації компетентнісного навчання.
Особливу увагу було приділено впровадженню інформаційно-комунікативних технологій як інструменту підвищення зацікавленості учнів, формування їхньої самостійності, відповідальності, навичок критичного мислення та командної роботи.
Проєктна технологія, що розглядалася як один із провідних методів, дозволяє поєднати навчальний процес із реальним життям, розвивати практичні навички, планування, самооцінювання та презентацію результатів. У центрі уваги — учень як дослідник, виконавець і автор власного творчого продукту.
Кульмінацією заходу став практичний блок, організований у творчій майстерні «Чарівний глечик».
Перед початком майстер-класу Олена Андрейчик, заступник директора з навчально-виховної роботи Ужгородської гімназії №16, щиро та з гордістю представила педагога-новатора, вчителя трудового навчання Олександра Сенька. Вона підкреслила його високий професіоналізм, творче мислення та вміння зацікавити дітей, створюючи справжні шедеври разом із ними.

Олександр Сенько, учитель-методист, провів надзвичайно захопливий майстер-клас із виготовлення керамічних виробів.
Учасники не лише спостерігали, а й активно працювали з глиною, розписували, ліпили, занурюючись у процес творчості власноруч. Цей досвід став яскравим прикладом практико-орієнтованого підходу, який можна впроваджувати у шкільне навчання, адаптуючи його до різного віку та рівня підготовки учнів.
Під час роботи панувала атмосфера захоплення, творчості, підтримки і глибокого професійного діалогу. Саме в таких активностях народжуються нові ідеї, зміцнюється педагогічна спільнота, зростає мотивація до змін і впровадження кращих освітніх практик.
У підсумку учасники відзначили високу практичну цінність заходу, якісний рівень організації, доброзичливу атмосферу співпраці та надихаючий приклад господарів гімназії.
«Година роботи навчить більше, ніж день пояснень», — саме цей вислів, розміщений на сторінках буклету, став ідейним девізом заходу.
Семінар-практикум показав, що трудове навчання — це не лише про інструменти та матеріали, а про творення особистості, формування цінностей праці, культури, краси і самовираження.
Використання ІКТ, проєктних методів, творчих майстерень – це шлях до оновлення змісту трудового навчання і наближення його до реалій життя ХХІ століття.