8 квітня 2025 року в НВК «Гармонія» відбулося засідання професійної спільноти асистентів вчителів ЗЗСО на тему «Застосування інноваційних технологій у навчанні та вихованні дітей з ООП».
З вітальним словом до учасників засідання звернулася директор освітнього закладу Марина Карпинець, яка ознайомила присутніх зі специфікою роботи інклюзивної освіти в НВК «Гармонія», розповіла про роботу кожного в команді супроводу та звернула особливу увагу на роботу з батьками дітей з ООП.
Марина Карпинець зазначила, що інноваційні технології створені не для того, щоб повністю змінити роботу педагога, асистента, чи дефектолога, а скоріше вдосконалити і доповнити її.
Консультант ЦПРПП Олеся Патраманська зазначила, що сутністю інклюзивної освіти є навчання дітей з особливими освітніми потребами в освітньому закладі за умови пристосування освітнього простору до індивідуальних особливостей школярів, надання їм якісних освітніх послуг. Консультант звернула увагу на те, що інноваційні технології дозволяють розв’язати одразу кілька завдань: розвивають комунікативні вміння й навички, допомагають встановленню емоційних контактів між учасниками процесу, забезпечують виховний вплив, оскільки змушують працювати в команді, прислухатися до думки кожного, знімають нервове напруження, дають можливість змінювати форми діяльності, переключати увагу на основні питання.
Асистент вчителя Людмила Ісак ознайомила присутніх із теоретичною складовою та видами інноваційних технологій, а саме: асистивних, педагогічних, арт-терапевничних, інклюзивних, інформаційно-комунікативних (ІКТ), ігрових та проєктних, поділилася досвідом, як можна використовувати їх в практичній діяльності.
Людмила Ісак закцентувала увагу на проєкт, в якому бере участь НВК «Гармонія» – «Безпечні школи» та програму в рамках цього проєкту «HEART», зокрема в напрямку інклюзивного навчання – «Зцілення і навчання через мистецтво». Фасилітаторами проєкту стали Аліна Хома (голова професійної спільноти інклюзивної освіти НВК «Гармонія») та Іванна Фешко (практичний психолог НВК «Гармонія»), які провели з учасниками семінару-практикуму практичні вправи, що активно використовуються в даному освітньому закладі, в роботі з дітьми з ООП. Спеціалісти відмітили, що у контексті навчання дітей з ООП інноваційні технології мають особливе значення: створюють умови для розвитку компенсаторних механізмів, сприяють соціальній адаптації, забезпечують індивідуалізацію навчання та підвищують мотивацію до навчання. Присутні мали змогу подивитися на роботи учнів, які були представлені на виставці.
Підсумовуючи зустріч консультат ЦПРПП Олеся Миронівна звернула увагу на успішну системну і результативну роботу по взаємодії всіх учнів в умовах інклюзії, яка сприяє налагодженню дружніх стосунків між ними. Завдяки такій взаємодії діти вчаться з розумінням сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей, бути готовими до взаємодії. Олеся Миронівна відзначила ефективність командного підходу до роботи в освітньому закладі, де всі працюють у повній гармонії по всій вертикалі взаємодії, починаючи від адміністрації закладу, педагогів, включаючи учнів та батьків.