Home » Головна » ПРАКТИКУМ «Інструменти профорієнтаційної роботи працівника психологічної служби закладу освіти»

ПРАКТИКУМ «Інструменти профорієнтаційної роботи працівника психологічної служби закладу освіти»

Часто профорієнтацію сприймають як щось актуальне виключно для учнів старших класів, але насправді вона починається тоді, коли дитина вперше каже: «А я буду лікарем!» або «Я – пілот космічного корабля». І з цими словами вже можна (і потрібно) працювати.

Саме цю тему обговорювали 9 квітня під час практикуму, який зібрав фахівців дошкільної та шкільної психологічної служби, щоб осмислити профорієнтаційну роботу як цілісний і безперервний процес.

У сучасному світі, де професії з’являються й зникають із шаленою швидкістю, важливо навчити дитину не просто обирати фах, а пізнавати себе, розуміти свої сильні сторони, інтереси й цінності, а також бути гнучкою до змін. Консультантка ЦПРПП Анжеліка Томей акцентувала увагу учасників на тому, як підтримувати інтерес дитини до світу професій без тиску й моралей, як допомогти їй краще пізнати себе, зрозуміти, що їй подобається, а що – ні. І як не зробити профорієнтацію нудною.

Для найменших учасників освітнього процесу були запропоновані ігрові підходи, які розвивають пам’ять, увагу, уяву, а також допомагають формувати віру в себе. Бо перш ніж стати інженером чи артисткою, важливо зрозуміти: «Я можу!». Для учнів початкової та середньої школи – цікаві інтерактивні вправи й ігри, що допомагають краще пізнавати себе, визначати свої вподобання й сильні сторони, а також співвідносити їх із вимогами різних професій.

А от зі старшокласниками вже час говорити серйозно: конкретизувати професійні орієнтири, долати тривожність, сумніви, страх не виправдати батьківських очікувань або помилитися з вибором. Ці чинники часто ускладнюють процес самовизначення. Тут психолог стає не лише консультантом, а й опорою. Фахівчиня поділилася техніками, які можуть допомогти підлітку знайти саме свій шлях, а не йти за кимось або «бо так сказали».

Практикум вийшов теплим, практичним і дуже живим, без зайвої теорії, зате з прикладами й ідеями. Учасники не лише отримали інструменти для роботи, а й заряд натхнення та впевненість, що профорієнтацію можна здійснювати легко, цікаво й з користю.