2 квітня 2025 року в Ужгородському ліцеї імені В. С. Гренджі-Донського відбулося засідання професійної спільноти вчителів англійської мови міста на тему «Створення атмосфери співробітництва на уроках англійської мови. Соціально-емоційне навчання». Створення позитивної та підтримуючої атмосфери на уроках є основою для продуктивного навчання. Вчителі мають величезний вплив на те, як учні сприймають не тільки саму дисципліну, але й навчальний процес загалом. Успішне навчання можливе лише тоді, коли учні відчувають себе комфортно та безпечно. Для цього важливо використовувати інтерактивні методи навчання, які сприяють активному залученню учнів, зокрема групові проєкти, дискусії, рольові ігри, де кожен учасник може висловити свою думку, а також заохочувати відкритість та взаємоповагу, створюючи простір для вільного висловлення ідей.
Соціально-емоційне навчання (SEL) фокусується на розвитку в учнів навичок саморегуляції, емпатії, а також здатності до співпраці. Ці навички не лише важливі для успішного навчання мови, але й мають довгостроковий вплив на загальний розвиток особистості. Вчителі можуть впроваджувати елементи SEL у свої уроки через різноманітні методи: ранкові обговорення; робота в парах та групах; ігри та рольові вправи; рефлексія.
Під час засідання вчителі ознайомилися з різними методиками створення атмосфери співробітництва та інтеграції соціально-емоційного навчання в уроки англійської мови. Фасилітаторка проєкту Британської Ради та Міністерства освіти та науки України, SWITLO Teacher Activity Group Facilitator Жменяк Сільвія Тиборівна, провела тренінг, на якому поділилася практичними рекомендаціями та інструментами для успішної реалізації цих концепцій у навчальному процесі. Учасники засідання мали можливість взяти участь у різноманітних активностях, обговорити нові підходи і дізнатися про різні практики впровадження SEL на уроках англійської мови.
Інтеграція соціально-емоційного навчання в уроки англійської мови має величезне значення для розвитку учнів не тільки як мовців, але й як особистостей. Створення атмосфери співробітництва і підтримки на уроках сприяє розвитку в учнів впевненості, навичок комунікації та соціальної взаємодії, що в свою чергу підвищує їхній успіх у навчанні та за його межами.
Завдяки таким практикам, ми не лише навчимо учнів англійської мови, але й допоможемо їм розвивати важливі соціальні навички, які стануть їм у пригоді протягом усього життя.