Home » Головна » Засідання професійної спільноти вчителів історії та суспільно-гуманітарних навчальних дисциплін на тему “Формування критичного мислення на уроках історії за допомогою використання історичних джерел”

Засідання професійної спільноти вчителів історії та суспільно-гуманітарних навчальних дисциплін на тему “Формування критичного мислення на уроках історії за допомогою використання історичних джерел”

У сучасному освітньому процесі важливим аспектом є формування критичного мислення учнів. Саме цьому було присвячене засідання професійної спільноти вчителів історії та суспільно-гуманітарних дисциплін, яке відбулося 26 березня 2025 р. на базі кафедри вчителів історії Ужгородського ліцею №8. Засідання розпочала консультант Центру професійного розвитку педагогічних працівників Таїсія Тирпак, яка представила організаторів зустрічі Антоніну Боберську, Наталію Волошину та Романа Ситька.

Під час засідання учителі ознайомилися з навчально-методичним питанням формування критичного мислення на уроках історії та основ правознавства. Було розглянуто роль історичних джерел як інструменту для розвитку аналітичних навичок учнів, зокрема методи їх аналізу. Особлива увага приділялася використанню технологій розвитку критичного мислення, дискусійних методик, аналізу історичних документів та карт.

Цікавинкою засідання стали практичні вправи, спрямовані на формування та розвиток особистісного потенціалу учнів. Учасники заходу спробували себе в ролі школярів: вчителі виконували творчі завдання як учні 7-х та 9-х класів. Це дало змогу на практиці відчути ефективність використання історичних джерел для розвитку критичного мислення та побачити, як учні сприймають подібні завдання.

Окремим блоком засідання став виступ вчителя історії та правознавства Р.Ситька  на тему “Шлюб і сім’я. Взаємні обов’язки батьків і дітей”. У ході виступу було підкреслено актуальність даної теми у сучасному суспільстві. Відбулася дискусія про поняття “шлюб” і “сім’я”, під час якої учасники обговорили юридичні та морально-етичні аспекти цих понять. Особливу увагу було приділено розбору кейсів, що ілюструють реальні життєві ситуації, пов’язані з сімейними відносинами та відповідальністю батьків і дітей. Це дозволило вчителям глибше усвідомити можливості інтеграції правознавчих знань у навчальний процес.

У ході виконання вправ учасники засідання дійшли висновку, що застосування історичних джерел у навчальному процесі сприяє розвитку аналітичного та логічного мислення, формуванню аргументованих суджень та навичок роботи з інформацією. Використання інтерактивних методик дозволяє не лише урізноманітнити уроки, а й зробити навчання більш цікавим та продуктивним для учнів.

Засідання професійної спільноти вчителів історії стало важливим етапом у підвищенні професійної компетентності педагогів, обміні досвідом та вдосконаленні методичних підходів до викладання історії та суспільно-гуманітарних дисциплін.