Home » Головна » Засідання професійної спільноти вчителів біології та екології

Засідання професійної спільноти вчителів біології та екології

25 березня 2025 року на базі Ужгородського ліцею №15 відбулося засідання професійної спільноти вчителів біології та екології у форматі педагогічної майстерні на тему «Проєктна технологія навчання на уроках біології та Пізнаємо природу». Захід об’єднав педагогів, які прагнуть удосконалювати свої підходи до навчання, робити його більш інтерактивним та ефективним.
З вітальним словом виступила директор ліцею Наталія Баран, яка підкреслила важливість використання сучасних технологій у викладанні біології.
Привітала учасників і налаштувала на продуктивну роботу консультант КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Оксана Павлючок. Вона наголосила на актуальності сучасних методів навчання та проєктного підходу в освіті. Крім того, Оксана Василівна проаналізувала результати ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології та екології, а також ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України, відзначивши високий рівень підготовки учасників та подякувавши вчителям за їхню наполегливу працю.Марія Балаж, голова спільноти вчителів біології та екології, вчитель біології ліцею презентувала педагогам суть проєктної технології, її переваги та методику впровадження у навчальний процес. Вона детально розкрила етапи реалізації проєктного навчання:
✔ формулювання проблемного питання;
✔ дослідження та збір інформації;
✔ аналіз і синтез отриманих даних;
✔ створення проєкту та його презентація;
✔ оцінювання результатів та рефлексія.
Проєктне навчання сприяє розвитку критичного мислення, самостійності та навичок командної роботи. Марія Балаж навела приклади успішного впровадження цієї методики на уроках біології та екології і “Пізнаємо природу” , зокрема проєкти: «Дослідження впливу фізичних факторів (впливу електромагнітних хвиль) на проростання насіння салату», «Виготовлення моделі явища колообігу води», «Модель глобусу Землі», «Значення водоростей у житті людини», «Дослідження відмінностей у характеристиках матеріалів провідників та ізоляторів» і тд.

Практична частина: “Біологія та… піца?”

Яскравим завершенням заходу стала практична частина, яка перетворила навчання на інтерактивну гру. Педагоги, об’єднані у групи, отримали цікаве завдання – на заготовках піци, використовуючи різні продукти, скласти моделі рослинної, тваринної та бактеріальної клітин.

Учасники творчо підійшли до виконання: картопля слугувала ядром, яблуко – рослинною вакуолею, пекінська капуста – комплексом Гольджі, огірки – хлоропластами, мармелад – мітохондріями, а різні овочі, солодощі та інші інгредієнти відтворювали органели клітини. Такий підхід не лише допоміг закріпити знання, а й продемонстрував, як креативно можна викладати складні біологічні теми.

Захід завершився обговоренням можливостей упровадження проєктної технології в навчальний процес та обміном ідеями між учасниками. Вчителі зазначили, що отримані знання й практичний досвід допоможуть їм урізноманітнити уроки біології та зробити їх ще цікавішими для учнів.

Дякуємо всім учасникам за активну участь, а також організаторам за чудову можливість вдосконалювати педагогічну майстерність!