20 березня 2025 року в Ужгородському ліцеї ім. Т. Г. Шевченка відбувся тренінг для вчителів української мови і літератури, присвячений інтеграції штучного інтелекту в освітній процес. Навчання проводив консультант Центру професійного розвитку педагогічних працівників Дмитро Тодер. У заході взяли участь десять педагогів-словесників, які впродовж півтори години відкривали для себе можливості нейромереж у навчанні.
Спершу учасники знайомилися з можливостями ChatGPT: вчилися налаштовувати його, створювати ефективні промпти для генерування різних навчальних завдань та створення ілюстрацій. Далі педагоги випробували DALL·E та дослідили, як можна створювати візуальні матеріали для уроків. Трохи згодом занурилися у творчий процес та порелаксували: за допомогою Suno створювали та прослуховували пісні на вірші Ліни Костенко, яка напередодні відсвяткувала 95-річчя. Після музичної паузи протестували інструменти Glif для створення мемів, афоризмів, хайку, синквейнів, коміксів тощо, які можуть урізноманітнити навчальний процес. Наостанок випробували український генератор казок для дітей Kazka Fun.
Тренінг пройшов активно, у постійній взаємодії та практичній роботі. Для більшості присутніх це був перший досвід роботи з нейромережами, але точно, за їхніми словами, не буде останнім.
Інноваційні інструменти відкривають нові горизонти для вчителя-словесника, допомагаючи зробити навчання цікавішим, ефективнішим та натхненним. Дякуємо всім учасникам за активність та відкритість до нового!