19 березня 2025 року на базі закладу дошкільної освіти №20 комбінованого типу відбулось засідання професійної спільноти дефектологів ЗДО та ЗЗСО на тему «Інноваційні технології у корекційно – розвивальному процесі». Мета зустрічі полягала в обговоренні ефективних способів застосування інноваційних технологій на логопедичних заняттях, обміні досвідом та розгляді практичних професійних кейсів. Також захід мав на меті вмотивувати учасників до активного використання новітніх технологій у роботі вчителів – дефектологів.
На початку зустрічі до присутніх звернулася консультант КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Юрик О.М., яка підкреслила, що зміни методологічних орієнтирів в освіті сприяли виникненню та поширенню нових освітніх цінностей, хвилі інновацій, запровадженню компетентнісного підходу до навчання. Тому кожен педагог повинен активізувати свої знання про інновації та, враховуючи нову реальність, оновлені підходи і запити сучасних здобувачів освіти творчо переформатувати власну педагогічну діяльність.
Спікерка заходу, вчитель – логопед ЗДО № 20 Дужар Н.М., наголосила на ролі використання інноваційних технологій для всебічного розвитку дошкільнят, підвищення мотивації до навчання. Їх використання сприяє ефективному розвитку мовлення вихованців та учнів, збагаченню словникового запасу та формуванню комунікативної компетенції.
Надія Михайлівна детально проаналізувала для колег наступні інноваційні технології :
-КОЛЬОРОВІ ПАЛИЧКИ КЮЇЗЕНЕРА
-РОЗВИВАЛЬНІ ІГРИ В. В. ВОСКОБОВИЧА
-ЛОГІЧНІ БЛОКИ Д’ЄНЕША
-КОРЕКТУРНІ ТАБЛИЦІ Н. ГАВРИШ
– ЕЙДЕТИКА
– «КУБИКИ РОРІ», «КУБИКИ БЛУМА»
– «КАРТКИ-ВЛАСТИВОСТІ» 3БІГНЕВА СЕМАДЕНІ
Теоретичні відомості про інноваційні технології організатори заходу чергували з переглядом відеофрагментів занять із дошкільниками, під час яких такі методики реалізовуються. Із захопленням учителі-дефектологи брали участь у практичній частині заходу, де вони вправлялись у використанні арттерапевтичних технологій, різних видів масажу з використанням су-джок, м’ячиків-їжачків, знайомились з практичним використанням Марбасу, Сендплею, нейроігор, римівок та лабиринтів. Працюючи у групах, учасники зустрічі будували міні-заняття з використанням інноваційних технологій на закріплення вимови дошкільнятами звуків «Р» та «Л». На завершення заходу присутні висловили через прийом «Відкритий мікрофрон» подяку організаторам та спікерці за насичений практикум.