13 березня 2025 року на базі Ужгородського ліцею №5 імені Івана Чендея у рамках діяльності Інтерактивної школи сучасного педагога консультантом КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Ольгою Юрик проведено очний практикум для вчителів початкових класів на тему «Від очікувань до результатів: роль рефлексії в освітньому процесі».
На початку зустрічі спікерка заходу зазначила, що рефлексія є невід’ємною частиною сучасного уроку, тому педагогам варто розширювати арсенал методичних прийомів та технік для її проведення. Водночас, необхідно долати педагогічні стереотипи щодо проведення рефлексії тільки на завершення уроку. Однак, щоб навчати учнів, педагог має сам володіти навичками рефлексії, вміти аналізувати власні емоції, діяльність та знання. Для цього слід частіше практикуватися та організовувати таку роботу з учнями.
Під час проведення кола спілкування «Рефлексія професійного шляху» учасники ближче знайомилися один з одним та глибоко аналізували професійні здобутки, труднощі, розповідали, як їх долали. Така практична вправа дала можливість вчителям відчути важливість навички здійснювати рефлексію та зробити висновки про її педагогічну значимість. Потім, об’єднавшись у групи, учасники практикуму висловили очікування від зустрічі за допомогою вправи «Весняні первоцвіти».
Після цього консультант запропонувала актуалізувати теоретичні знання про рефлексію та переглянути короткий відеоролик з онлайн-курсу «Бери та роби»- спецпроєкту для вчителів від ГО «Освіторія», в основі якого — практичні інструменти для навчання, де Юрій Гайдученко, викладач зарубіжної літератури, української мови та літератури київської “Новопечерської школи”, фіналіст премії Global Teacher Prize Ukraine, освітній експерт детально знайомить педагогів з рефлексією, її видами, місцем в структурі уроку та представив 5 практичних технік для проведення рефлексії.
Працюючи у групах учасники практикувалися використовувати запропоновані вправи для рефлексії, аналізували їх та визначали, яку практичну користь вони дають учням.
На завершення заходу учителі початкових класів спільно сформували висновки опрацьованої методичної теми, висловили враження від отриманої інформації та практичного використання технік рефлексії в освітньому процесі Нової української школі.