20 лютого 2025 року на платформі Zoom, у рамках діяльності школи інформаційно-цифрової компетентності педагогів, консультант Центру професійного розвитку педагогічних працівників Ужгородської міської ради Дмитро Тодер провів вебінар «Розумний партнер учителя-словесника: ШІ у викладанні літератур та української мови». Онлайн-захід зібрав понад 40 педагогів міста, які прагнуть осучаснити свій підхід до навчання, зробити уроки більш інтерактивними та ефективними.
Презентація охопила ключові аспекти впровадження штучного інтелекту в освітній процес, а саме використання нейромереж під час підготовки та проведення уроків української мови і літератури, зарубіжної літератури чи інтегрованих курсів. Дмитро Тодер розповів про можливості нейромереж у створенні навчальних матеріалів, адаптації контенту до вікових особливостей учнів та полегшенні рутинних завдань. Окремо розглянули поняття ШІ-компетентності педагога, яка передбачає вміння ефективно працювати з цифровими інструментами, аналізувати та перевіряти згенерований контент.
Особливу увагу приділили навчанню роботи з промптами – правильному формулюванню запитів для ШІ, що дозволяє отримувати якісний текстовий, візуальний та мультимедійний контент. Учасники дізналися, як можна використовувати ChatGPT, Gemini, Copilot та інші сервіси для генерування зображень, аудіо та відео, складання дидактичних матеріалів: мемів, хайку, коміксів, вікторин для формувального оцінювання, інтелект-карт, часоліній тощо. Навіть зробили невелику музичну павзу, прослухавши уривки пісень на слова Ліни Костенко, згенерованих нейромережею.
Головна думка, яка звучала впродовж зустрічі: ШІ не замінить учителя, але може стати його надійним партнером у щоденній роботі. Адже лише педагог здатний відчути емоції учнів, підтримати школярів, знайти індивідуальний підхід до кожного та надихнути на творчість.
Наприкінці онлайн-зустрічі учителі-словесники поділилися вдячними коментарями, а спікер вебінару анонсував, що за місяць охочі зможуть долучитися до практичного тренінгу «Штучний інтелект у руках словесника: шлях до ефективності та натхнення».
Отже, технології – це не загроза, а можливість. Використовуючи їх розумно, учителі можуть зробити навчання ще більш захопливим і продуктивним.