Home » Головна » Засідання школи професійної адаптації малодосвідченого працівника психологічної служби на тему «Психологічна готовності дитини до школи»

Засідання школи професійної адаптації малодосвідченого працівника психологічної служби на тему «Психологічна готовності дитини до школи»

Психологічна готовність до навчання у школі є ключовою умовою успішної адаптації першокласників. Вона визначає не лише старт навчального шляху дитини, а й впливає на її подальший розвиток та досягнення. Саме цій темі було присвячене засідання школи професійної адаптації малодосвідченого працівника психологічної служби, яке відбулося 19 лютого. Захід проводився у два етапи: перший етап був для практичних психологів, які працюють у закладах дошкільної освіти, а другий – для тих, хто працює в закладах загальної середньої освіти.

Психологиня Центру професійного розвитку педагогічних працівників Анжеліка Томей наголосила, що одним із ключових завдань сучасної освіти є створення умов для комфортного входження дітей у навчальний процес. Важливу роль у цьому відіграє система діагностики психологічної готовності дітей до школи, яка дозволяє своєчасно виявити можливі труднощі та надати необхідну підтримку. Вона зазначила, що в місті вже багато років проводяться загальноміські дослідження рівня психологічної готовності, в яких беруть участь усі заклади дошкільної освіти. Для дітей, які не відвідували ЗДО або отримували дошкільну освіту в інших місцях, подібні дослідження організовуються безпосередньо в школах. Це дозволяє отримати цілісну картину рівня готовності першокласників та вчасно впроваджувати корекційні заходи.

Ознайомила учасників засідання з методикою комплексного оцінювання психологічної готовності висококваліфікована  психологиня Ужгородського ліцею № 5 імені Івана Чендея Наталія Гамршмід. Вона презентувала вісім модифікованих субтестів, що дозволяють оцінити ключові компоненти готовності до навчання та спрогнозувати її адаптаційний потенціал. Перевага цього підходу полягає в можливості отримання кількісних вимірювань, які дозволяють виявити сильні та слабкі сторони розвитку дошкільника, порівняти його результати з показниками однолітків і визначити потенційні шляхи компенсації. Окремі субтести адаптовані відповідно до вимог Нової української школи, що дозволяє оцінити не лише когнітивну чи, наприклад, мотиваційну готовність, а й зрілість гри, уміння робити висновки та самостійно організовувати діяльність. Такий підхід дає можливість виявляти групи ризику та надавати індивідуальні рекомендації батькам і педагогам щодо підтримки дитини у підготовчий період та на початку шкільного навчання.

Для молодих спеціалістів, які лише починають працювати в системі психологічного супроводу освіти, засідання стало цінним досвідом. Вони мали можливість не лише ознайомитися з методиками діагностики, а й отримати практичні поради щодо аналізу результатів обстежень та подальшої роботи з дітьми й їхніми сім’ями. Такий практичний формат сприяє як професійному розвитку, так і формуванню впевненості у власних силах, що є важливим кроком у становленні спеціаліста психологічної служби у системі освіти.