Home » Головна » Вебінар «Комплексний підхід до формування мовленнєвої компетентності дошкільників»

Вебінар «Комплексний підхід до формування мовленнєвої компетентності дошкільників»

06 лютого 2025 року на платформі Zoom у рамках діяльності Інтерактивної школи сучасного педагога консультант КУ “Центр професійного розвитку педагогічних працівників” Ужгородської міської ради Ольга Юрик провела вебінар «Комплексний підхід до формування мовленнєвої компетентності дошкільників», учасниками якого стали 100 педагогів ЗДО міста.
На початку зустрічі спікерка коротко ознайомила присутніх з форматом роботи Центру на 2025 рік, наголосивши, що переважна кількість заходів цьогоріч відбуватиметься очно, однак окремі заходи все ж доречно проводити в онлайн-режимі, що дає змогу долучитися до навчання великій кількості учасників.
Аргументуючи вибір тематики заходу, Ольга Юрик підкреслила, що на сьогодні проблема формування мовлення в дітей дошкільного віку є надзвичайно актуальною, адже ступінь розвитку мови старшого дошкільника визначає рівень сформованості соціальних і пізнавальних досягнень дитини, вміння висловлюватися та здобувати інші знання. Мовленнєва функція є основною та ключовою для розвитку мислення та інтелекту дитини, тому порушення формування мовлення неминуче тягне за собою відставання у розвитку інтелекту, мислення, порушення спілкування та соціалізації.

Проблеми мовленнєвого розвитку можуть бути спричинені різноманітними факторами, серед яких є хвороби, стресові стани дитини, недостатня сімейна комунікація, залежність від гаджетів, тривожність через зростання в умовах воєнного стану тощо. Розв’язання труднощів формування мовленнєвої компетентності дітей має здійснюватися в процесі їх щоденного спілкування з вихователями, батьками та однолітками, інтегруючись у різних видах діяльності.
Учасники детально розглянули сутність поняття «мовленнєва компетентність», його змістове та структурне наповнення, складові компоненти та способи формування. На практичних прикладах розібрали, яким чином комплексно підходити до формування мовленнєвої компетентності дошкільників, дотримуючись принципів інтеграції та діяльнісного підходу.
Значну увагу педагоги мають приділяти вдосконаленню власного мовлення, оскільки комунікативна поведінка вихователя – це взірець мовлення для дітей.
Крім того, творчий педагог має бути завжди у пошуку ефективних професійних інструментів формування мовленнєвої компетентності вихованців, адже сучасні діти потребують осучаснених комплексних підходів до навчання та виховання. Тут доцільно вивчати та використовувати актуальний досвід колег. Важливо у потоці можливостей використання пропонованого у засобах комунікації досвіду критично обирати той педагогічний інструментарій, який є сучасним, методично та змістовно правильним, цікавим та доречним.
Спікерка запропонувала учасникам проаналізувати підібраний нею відеоконтент ігор та вправ для формування мовленнєвої компетентності та обрати той, яким вони б поповнили свій професійний тулбокс. Також вона запропонувала колегам власні ідеї використання інструментів штучного інтелекту у роботі з дошкільнятами, такі як ресурс vidnoz.com та kazka.fun.
На завершення заходу учасники попрактикувалися у виконанні практичних мовних вправ та ігор, зокрема гри «Кола на воді». За відгуками педагогів, вони поповнили свій професійний арсенал цікавою інформацією та практичними кейсами, які мають намір активно використовувати у роботі.