13 листопада 2024 року відбулося онлайн-засідання професійної спільноти вчителів німецької мови на тему «Інноваційні підходи щодо ефективного навчання німецької мови». Організатором зустрічі виступили вчителі німецької мови Ужгородського ліцею імені Т.Г. Шевченка. Зустріч розпочала педагог ліцею Людмила Трокай. Ужгородський ліцей ім. Т.Г. Шевченка є однією з PASCH-шкіл (Школи: партнери майбутнього) в Україні. Ця ініціатива об’єднує у всесвітню мережу понад 2000 шкіл з особливою прив’язкою до Німеччини. Goethe -Institut опікується ліцеєм із 2008 року. Завдяки цій ініціативі в учнів виникає стійкий інтерес до сучасної Німеччини, захоплення нею та німецькою мовою. Вчителям пропонується методично-дидактичне підвищення кваліфікації та мовні курси, курси для підлітків в Німеччині, які покращують мовні знання, зміцнюють міжкультурну компетенцію та наповнюють країнознавство життям.
Далі з темою «Інтеграція у європейський полікультурний соціум на уроках німецької мови» виступили педагоги ліцею Наталія Молнар та Мирослава Попович, які більш детально говорили про: міжкультурну комунікацію та міжкультурне навчання; використання аутентичних матеріалів та роботу з навчальними аудіо- та відеоматеріалами німецького видання Klett, Hueber; міжкультурні проекти та обміни, співпрацю з Goethe Institut; використання інтерактивних методів навчання, таких як групова робота, дискусії, рольові ігри, проектна робота та ознайомили з організацією екскурсій та поїздок до німецькомовних країн. Також педагоги поділилися цікавими та улюбленими інструментами для говоріння та письма, а саме: ESL Video, Quizlet (ідеальна платформа для створення та вивчення цифрових карток), Kahoot! (платформа вікторини, яка об’єднує як усні, так і письмові запитання), Padlet (цифрова дошка оголошень, на якій студенти можуть публікувати тексти та ділитися ними один з одним), Wordwall (пропонує різноманітні інтерактивні заходи та ігри, які сприяють вивченню словникового запасу, граматики та іншим мовним навичкам).
Продовжила онлайн-засідання Вікторія Бурч, яка представила доповідь на тему “Інноваційні підходи у вивченні німецької мови”. Мета полягала в тому, щоб поділитися ефективними ресурсами та методами, які допомагають зробити уроки цікавими, інтерактивними та більш доступними для учнів. Педагог презентувала інтернет-сторінку Гете-Інституту, важливий ресурс, де зібрані різноманітні матеріали, що охоплюють теми з культури, побуту, свят і повсякденного життя німецькомовних країн. Зокрема, на сайті є безліч завдань, щоб залучати учнів до активної роботи. Такі завдання дозволяють учням не лише вивчати мову, а й глибше розуміти культурний контекст. На прикладі теми “Новорічні свята. Адвент” Вікторія продемонструвала відео, що супроводжувалося робочими листами із завданнями. Цей матеріал допомагає занурити учнів у традиції святкування Адвенту та Різдва в Німеччині, що значно збагачує їхній культурний досвід. Робочі листи до відео містять різноманітні завдання, які допомагають розвивати навички аудіювання, розуміння тексту, словниковий запас та комунікативні здібності.
На завершення зустрічі слово взяв вчитель німецької мови Вадим Конар, який підготував доповідь про штучний інтелект (ШІ) як інноваційний метод вивчення німецької мови. Детально розповів що таке ШІ та в яких галузях він застосовується, ознайомив з цікавими додатками та платформами, які функціонують на основі ШІ, розповів про переваги використання штучного інтелекту в процесі навчання та як покращити та оптимізувати навчальний процес завдяки ШІ, а також поділився думками щодо можливих недоліків при використанні ШІ.
Засідання було змістовним та насиченим важливою інформацією для вчителів німецької мови.