Home » Головна » Вебінар «Дизайн-мислення в навчальному процесі Нової української школи»

Вебінар «Дизайн-мислення в навчальному процесі Нової української школи»

07 листопада 2024 року на платформі Zoom у рамках діяльності Інтерактивної школи сучасного педагога відбувся вебінар на тему «Дизайн-мислення в навчальному процесі Нової української школи», який провела консультант КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Ужгородської міської ради Ольга Юрик для педагогів ЗССО.
Було наголошено на актуальності теми через необхідність постійного пошуку ефективних інструментів підвищення якості освіти в умовах впровадження реформи Нова українська школа. Для ефективного формування ключових компетентностей особистості доречним для використання є метод “Дизайн-мислення”. Це відносно нова методика в Україні, однак – це найуспішніша світова методика для створення інновацій, яку застосовують в роботі такі провідні компанії як Google, Samsung, Apple, Facebook. В багатьох провідних світових закладах освіти важливою навчальною складовою є курс з дизайн-мислення. Дизайн-мислення – це потужна модель творчого вирішення проблем, спрямована на створення нестандартних рішень та інновацій. Цей метод прийшов до нас зі сфери бізнесу, але чудово прижився і в освіті.

Учасники розглянули питання сутності поняття дизайн-мислення, алгоритм покрокового застосування цього підходу та можливості використання методики в навчальному процесі НУШ. Педагоги прийшли до висновку, що дизайн-мислення в освіті – це насамперед про створення ефективного освітнього середовища не тільки в розумінні осередків навчання, але й у значенні розвивального та комфортного простору та, як наслідок, покращення якості навчання.
Аналізуючи кожен етап застосування дизайн-мислення, спікерка наводила приклади, де це застосовується в освіті, пропонувала найбільш дієві техніки для реалізації методики, демонструвала ресурси, які можуть стати корисними у роботі, назвала найпоширеніші помилки при застосуванні дизайн-мислення акцентувала на тому, дизайн-мислення можна і потрібно розвивати, як педагогам, так і учням.
Було наведено приклади використання дизайн-мислення у НУШ при реалізації проєктного навчання, дослідницької діяльності, проблемного методу, при організації навчання в класних осередках. Учасники доповнювали запропоновані приклади власними, опираючись на досвід реалізації підходів у НУШ, такими як STEM-освіта, методи розвитку критичного мислення та інші.
Захід пройшов активно, присутні вели діалог зі спікеркою та обмінювалися думками у чаті зустрічі, надаючи ефективний зворотний зв’язок.