В умовах третього року війни в нашій країні школа, неперервний освітній процес стали тими опорами, що створюють для учнів відчуття передбачуваності, стабільності, надійності. Відвідуючи заклади освіти учні не тільки продовжують звичний до війни ритм життя, а й отримують в контакті з класним колективом, друзями, вчителями соціальну підтримку та спілкування. Вчителі в цьому процесі відіграють дуже важливу роль. Знати, як допомогти, тим хто поряд, підтримати, заспокоїти в різних ситуаціях, як зберегти свій ресурс, щоб на всі виклики та обов’язки вистачало сил – завдання не з простих.
В жовтні педагоги ЗЗСО мали нагоду відвідувати щотижня навчальні вебінари, присвячені наданню психосоціальної підтримки учасникам освітнього процесу. Педагоги детальніше ознайомилися з механізмами дії стресу та травми, їх впливом на функціонування та можливості навчання. На сьогоднішній день ніхто не може бути впевнений, які ситуації та події можуть вплинути на кожного та яку природню, але сильну реакцію можуть спровокувати. Вміння надавати першу психологічну допомогу людині в кризових ситуаціях є надважливим і необхідним для кожного громадянина воюючої країни. Учасники програми отримали знання про алгоритми допомоги в таких ситуаціях.
Важкою, але потрібною темою для обговорення разом з психологом ЦПРПП Ганною Ребрей була підтримка в соціальному середовищі тих, хто горює. Як ми, дорослі, можемо підтримати дитину, що доречно казати, а що краще не говорити, як підготувати класний колектив бути обережним і чуйним до вразливості горюючої людини – важливі моменти для створення зцілюючого середовища в закладі освіти.
Учасники програми ділилися думками, враженнями, практикували техніки самодопомоги, рефлексували, чим розширили своє розуміння надання психосоціальної підтримки учасникам освітнього процесу.