В часі війни головним завданням громадян звісно є здійснення практичних дій для підтримки обороноздатності країни і, може здаватися, що розмова про культуру та мистецтво не на часі. Попри те, під постійним прицілом загарбника завжди були саме наша самобутня культура та ідентичність, що роблять нас не просто територією, а нацією. Усвідомлення цінності наших духовних надбань передусім робить нас такими стійкими і відважними. Відтак розвивати і підтримувати цінність культури та мистецтва є доброю інвестицією на українське майбутнє нашої держави та суттєвою відновлюючою і зцілюючою силою на щодень.
23 жовтня 2024 року в Ужгородському мистецькому ліцеї «Перспектива» відбувся круглий стіл професійної спільноти заступників директорів з виховної роботи на тему «Ціннісне ставлення до культури і мистецтв». Організатори ділилися досвідом, новими підходами до виховання через культуру та мистецтво.
Керівник закладу Станкович Наталія Ярославівна привітала присутніх та побажала плідної роботи учасникам круглого столу. Засідання розпочала Федьо Л.В., заступник директора з виховної роботи, яка презентувала ліцей як приклад інноваційного освітнього простору, що сприяє культурному розвитку учнів.
Друга частина заходу включала серію інтерактивних і творчих сесій. Бурдун Б.П. запропонувала спробувати віртуальну гру на ігровій навчальній платформі “KahooT”. Учасників зустрічі було поділено на команди, в яких вони змагалися на предмет знання пам’яток культури України. Гра не тільки стимулювала інтерес до культурної спадщини в процесі перевірки знань, а й сприяла пожвавленню роботи та піднесенню настрою гравців.
Балега Є.Я. представила присутнім експрес-тест «Мотивація до роботи». Кожен мав нагоду вибрати певне зображення дерева з запропонованих шаблонів та після інтерпретації символізму обраного варіанту, краще усвідомити власні мотиви у професійній діяльності.
Федьо К.Ф. презентувала приклад DANCE-терапії, присвячений «Еволюції танцю». Учасники засідання долучилися до відтворення рухів під музику різних десятиліть та відчули на власному досвіді багатоманітність чуттєвого, емоційного та настроєвого відгуку на ритми світових хітів різного історичного періоду.
Юришинець Е.І., психолог закладу, занурила присутніх у образний світ нашої уяви. Проективний тест «Синій птах» посприяв глибшому усвідомленню внутрішнього “я”.
Флористична терапія «Букет щастя» під керівництвом Перечинської М.І., здійснювалася через створення власних букетів з різноманітних осінніх рослин. Це дало можливість учасникам розкрити свої творчі здібності, глибше відчути зв’язок з природою та дізнатись про символіку кожного елемента.
Федьо Л.В. та Каменщикова Г.В. провели воркшоп, де поєднували рухи, ритмічний малюнок та спів на основі пісні Наталії Валевської «Буде мир над Україною». Ця частина семінару об’єднала учасників у єдину творчу спільну музично-рухову композицію, що підкреслило ціннісну об’єднуючу силу мистецтва.
На завершення зустрічі Хухра Н.Ю. підготувала майстер-клас з арт-терапії під назвою «Просто котики». Під супроводом майстрині, орієнтуючись на пояснення та зразок кожного кроку процесу побудови фігури учасники восковими олівцями намалювали стилізованих котів.
Круглий стіл продемонстрував можливості формування ціннісного ставлення до культури та мистецтва через впровадження різних форм та методів розвитку естетичних і культурних компетентностей у школярів, виховання молоді через через культуру та мистецтво у своїх навчальних закладах. В.о. ЦПРПП Ребрей Г.Я. подякувала організаторам та учасникам заходу за плідну співпрацю та інтерес до підвищення педагогічної майстерності.