Home » Головна » Засідання професійної спільноти вчителів інформатики

Засідання професійної спільноти вчителів інформатики

17 жовтня 2024 р. в Ужгородському ліцеї імені Дойко Габора відбулося засідання професійної спільноти вчителів інформатики на тему «Ефективні інструменти сучасного вчителя». Зустріч розпочав консультант КУ «Центру професійного розвитку педагогічних працівників» Руслан Плекан, який ознайомив слухачів із запропонованою проблематикою та обґрунтував актуальність представленої теми. Зокрема, консультант наголосив, що сучасна школа не може не зазнавати змін, які диктує нам час, вона мусить готувати молодих творчих особистостей, нових лідерів, здатних оцінити минуле і творити майбутнє. Особливо важливим постає зараз завдання в потоці інформації віднайти потрібну та вміти з нею працювати. Але для цього недостатньо орієнтуватись тільки на передачу і засвоєння знань і досвіду, а потрібно навчити дитину мислити. Якщо ми хочемо, щоб на уроках було цікаво, то потрібно дати учням можливість висловлювати свої думки, критикувати, приймати рішення і робити вибір.

Існує ціла гамма методик і технік, які надають можливість особистісного розвитку, і які вже запроваджуються в системі нової української школи (НУШ). У рамках цієї системи виникає потреба у введенні в процес навчання нових освітніх технологій, зокрема інформаційних і комп’ютерних. І звичайно ж, це передусім стосується сфери інформатики та програмування. Тому в результаті саме вчителі інформатики отримують і застосовують першими нові ефективні інструменти, пов’язані із сучасним розвитком ІТ-сфери.

Далі слово отримав Владислав Гриньов, вчитель інформатики ліцею, який розкрив питання впровадження у навчання нових сучасних інструментів, які використовуються передусім для більшого залучення учнів та покращення якості навчання. Також вони дають змогу вчителям індивідуалізувати підхід, підвищувати мотивацію учнів і оптимізувати освітній процес. Доповідач підкреслив, що у сучасному світі саме інформаційні технології починають відігравати ключову роль в освіті. Інформатика як дисципліна особливо потребує використання нових інструментів для планування та управління навчальним процесом (таких як Google Classroom / Microsoft Teams, Trello / Notion), інтерактивних платформ для навчання (Kahoot / Quizizz, Nearpod / Mentimeter, Code.org / Scratch), штучного інтелекту для підготовки до уроку (Chat GPT). Також доцільно використовувати макети комп’ютерних компонент, електричних схем, плат та реальні деталі як наочний інструмент. Корисними будуть і технології для онлайн-освіти та гібридного навчання (Zoom / Google Meet, Moodle), цифрові ресурси для створення контенту (Canva / Genially, Piktochart / Infogram), інструментарій для спільної роботи та управління проектами (Google Docs / OneDrive, GitHub), засоби для моніторингу та оцінювання знань (Forms (Google / Microsoft), ClassDojo), ресурси для розвитку навичок програмування та запровадження STEM-освіти (TinkerCAD / Arduino IDE, Python / Replit / Jupyter Notebooks).

Підсумовуючи, доповідач зробив ряд висновків. Зокрема, що використання вищезгаданих платформ допомагає оптимізувати освітній процес, спрощує підготовку матеріалів і підвищує рівень залученості учнів. Однак не слід забувати і про перевірені часом методики, такі як використання макетів і справжніх компонент комп’ютера. Це дозволяє поглибити розуміння учнями складних тем, таких як архітектура ПК та принципи роботи обладнання. Інтерактивні онлайн-ресурси та інструменти на основі штучного інтелекту, як-от ChatGPT, дозволяють оптимізувати підготовку вчителя до занять. Сьогодні для вчителя важливо постійно вдосконалювати свої навички та бути відкритим до нових технологій, щоб залишатися актуальним у сучасному освітньому середовищі.

Далі Владислав Гриньов представив для ознайомлення макети комп’ютерних компонент, схем та плат, які використовують вчителі інформатики Ужгородського ліцею імені Дойко Габора у своїй позакласній роботі з робототехніки. Якраз ця частина доповіді викликала найбільший інтерес серед учасників зібрання. Наприкінці засідання слово взяла керівник спільноти вчителів інформатики Тетяна Станкович, яка ознайомила присутніх з поточним станом справ у роботі професійної спільноти і рядом актуальних питань, які постають перед вчителями інформатики у процесі навчання. Зокрема, найбільш жваву дискусію викликало питання нового оцінювання знань у системі НУШ для учнів 7 класів. На завершення, керівник професійної спільноти подякувала організаторам з ліцею імені Дойко Габора за гостинний прийом, а усім учасникам засідання за плідну роботу.