Засідання професійної спільноти завжди є хорошою можливістю побачитися з колегами, поділитися цікавими ідеями, досвідом та обговорити актуальні питання і виклики.
17.10.2024 року на базі ліцею №5 ім. І.Чендея відбулося засідання професійної спільноти вчителів хімії. В.о. директора ЦПРПП Ганна Ребрей привітала присутніх педагогів, наголосила на важливості діяльності професійних об’єднань та запевнила в підтримці такої ініціативи з боку Центру.
Директор ліцею Цеголняй Івета Іванівна, розповіла про організацію роботи в закладі, про підхід посиленого вивчення предметів за певними галузями освіти, представила вчителів, що викладають предмет. Івета Іванівна запропонувала присутнім свої дослідження теми «Розвиток критичного мислення на уроках хімії» та поділилася досвідом впровадження ідей НУШ. Хімія – одна з найбільш гуманістично-орієнтованих природничих наук, оскільки її успіхи завжди спрямовані на задоволення потреб людства. Вивчення хімії в школі сприяє формуванню світогляду учнів і цілісної наукової картини світу, розуміння необхідності хімічної освіченості для вирішення повсякденних життєвих проблем, вихованню належної поведінки в навколишньому середовищі. Критичне мислення має певні ознаки: аналіз – здатність розбирати інформацію на складові, оцінка – об’єктивний підхід до інформації, синтез – об’єднання різних даних для формування нових ідей, висновки – вміння робити логічно обгрунтовані підсумки, самокритичність – здатність оцінювати власні дії та рішення. Хімія як наука вимагає аналітичного підходу: оцінка хімічних процесів, розуміння зв’язків між реакціями та речовинами, вміння розрізняти наукові факти від хибних теорій, формування інтерпретації результатів експериментів на основі логічного аналізу. Вчитель розвиває критичне мислення учня практичними методами: проєктною роботою, аналізом хімічних експериментів, через ситуаційні завдання. Впровадження критичного мислення відбувається на різних етапах уроку: на етапі мотивації, здобуття знань, практичного застосування, рефлексії.
Педагог Петюшка Ольга Михайлівна представила присутнім тему «Спілкування як провідна діяльність учнів підліткового віку та її врахування в організації освітнього процесу». У підлітковому віці саме через спілкування формуються соціальні зв’язки, розвиваються навички взаємодії та самоусвідомлення. Дорослі відіграють важливу роль у формуванні підлітків. Їхнє підтримуюче спілкування допомагає підліткам розвивати впевненість у собі та мотивацію до навчання. В освітньому процесі важливо враховувати цю потребу в спілкуванні та взаємодії, створюючи середовище для колективної роботи, дискусій і групових проєктів.
Голова спільноти Федак-Поштак Наталія Володимирівна розповіла про особливості оцінювання в НУШ.