17 жовтня 2024 року на платформі Zoom у рамках діяльності Інтерактивної школи сучасного педагога консультантом КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Ужгородської міської ради Ольгою Юрик було проведено вебінар для педагогів дошкілля на тему «Креативна педагогіка. Тренди та практики». Учасниками заходу стали понад 85 педагогів міста.
Спікерка запропонувала визначитися із сутністю поняття «креативна педагогіка», детально проаналізувавши запропоновані пояснення науковців та практиків. Педагоги дійшли до спільної думки, що креативна педагогіка вчить мислити нестандартно, ставати творцями самих себе й творцями свого майбутнього, де креативний освітній процес дає можливість кожному вихованцю, на кожному етапі освітнього рівня не тільки розвинути початковий творчий потенціал, але й сформулювати потребу у подальшому саморозвитку і надалі, спонукає до пошуку інноваційних підходів до діяльності та до самостійного опанування професійною компетентністю.
Водночас впродовж всього вебінару наголошувалося, що застосовувати такий підхід може тільки креативна особистість, як і розвивати креативність у вихованців може тільки креативний педагог. Тому важливо постійно працювати як над розвитком власної креативності, так і шукати методи розвитку цієї якості у дітей дошкільного віку.
Під час вебінару учасники мали змогу активно співпрацювати із доповідачкою використовуючи чат конференції. Вони виконували запропоновані практичні вправи та завдання для розвитку креативності, обговорювали ідеї їх адаптації для дошкільників, аналізували наведені приклади застосування таких вправ. Так, обговорили 5 ідей для розвитку креативного мислення, серед яких метод асоціацій, мозковий штурм як метод генерування цікавих креативних ідей, ігри зі словами, метод челенджів, сторітелінг як спосіб креативного підходу до складання усних розповідей. Зацікавлення присутніх викликало виконання вправи “Кола на воді”, де вони підбирали слова на кожну літеру слова «креатив» та складали речення з цих слів.
Детально було проаналізовано методи креативної педагогіки, їх застосування у дошкіллі. До прикладу, у скарбничку креативного педагога учасники могли взяти собі метод карус – спеціальний метод формування креативного мислення. Цей метод припускає використання «корисних», непрямих підказок і ускладнювальних умов.
Також спікерка запропонувала визначити якості креативного педагога, і разом прийти до висновку, що креативний педагог – це педагог, який має власний стиль викладання, що формується під впливом як внутрішніх, так і зовнішніх факторів.
У підсумку зустрічі було проведено цікавий практикум з визначення власної креативності, де присутні надзвичайно активно виконували запропоновані їм вправи та шукали нестандартні рішення.