Home » Головна » Авторська програма «Проєктна діяльність як спосіб реалізації діяльнісного підходу. Педагогічний супровід проєктної діяльності»

Авторська програма «Проєктна діяльність як спосіб реалізації діяльнісного підходу. Педагогічний супровід проєктної діяльності»

У вересні-жовтні 2024 року на платформі Zoom консультантом КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Ужгородської міської ради Ольгою Юрик проведено вебінари та тренінги в рамках Програми підвищення професійної майстерності педагогічних працівників «Проєктна діяльність як спосіб реалізації діяльнісного підходу. Педагогічний супровід проєктної діяльності». Учасники програми опрацювали 3 навчальні модулі та виконали практичну роботу.
Під час зустрічей спікеркою було запропоновано вивчення питань, що розкривають зміст, сутність та принципи діяльнісного підходу в НУШ, роль проєктної технології у розвитку вихованців та учнів, та запропоновано спільно проаналізувати мотиваційний потенціал проєктної діяльності. Було вивчено історію виникнення проєктної технології навчання, де присутні дізналися, що метод проєктів прийшов в Україну із освітньої системи США на початку 20-х років ХХ ст. Також консультант наголосила, що проєктна технологія має використовуватися в освітньому процесі у наступності між ланками освіти, адже є універсальною технологією діяльнісного підходу, що використовується і в дошкіллі, і в Новій українській школі.

Педагоги були активними учасниками тренінгів та вебінарів, спілкувалися у чаті конференції, виконували практичні вправи, взаємодіяли через онлайн- платформи, висловлювали власні думки щодо розвивальної ролі проєктної технології, пропонували ідеї її застосування.
Учасників зацікавили пропоновані спікеркою підходи до роботи над кожним етапом проєктування з дітьми різного віку. Педагогіка партнерства – це необхідна педагогічна умова використання проєктної діяльності, тому учасникам було актуально та цікаво дізнатися, як налагодити співпрацю з батьками вихованців та учнів при роботі над проєктами, як залучати їх до спільних та батьківських проєктів.
Присутні обговорили проблеми організації проєктної діяльності, зокрема окремі питання методики роботи над навчальним проєктом, що є недостатньо розробленими для певного віку дітей, звернули увагу на те, що під час використання методу із структури діяльності часто випадають важливі складники (здебільшого йдеться про мотиваційний компонент, визначення актуальності проблеми для учасників проєкту, етап планування діяльності, колективне вироблення критеріїв оцінки) та визначили роль педагогів у подоланні цих труднощів.
Учасникам Програми було запропоновано ознайомитися з конкретними вправами з методичного посібника із фасилітації проєктної роботи з учнями1–4 класів «Проєкна робота у початковій школі» від авторського колективу експертів LEGO®Foundation, які підійдуть для роботи над кожним етапом проєктування з дітьми різного віку.