Освітянські серпневі зустрічі для педагогічних працівників дошкільних закладів Ужгорода традиційно відбулися 28-29 серпня 2024 року на базі ЗДО №36. Їх організаторами та спікерами стали консультант КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Юрик О.М. та керівники професійної спільноти педагогічних працівників ЗДО Жека Л.І. та Стан О.Ф., а учасниками близько 100 педагогів закладів дошкільної освіти, для яких це початок відліку нових починань, нового витка професійного життя, що знаменує початок освітнього марафону тривалістю ще в один рік. Розпочинаючи зустріч, спікери наголосили на тому, що в основу сучасної освітньої політики МОН України покладено пріоритетність дошкільної освіти як фундаменту цілісної системи неперервної освіти. Роль педагогів дошкільної ланки надзвичайно важлива і непроста, тому кожен з них заслуговує на подяку і глибоку повагу за нелегку працю, яку вони проводять в умовах воєнного стану. Про найважливіші освітні фокуси та вектори наступного навчального року йшлося на всеукраїнській Серпневій конференції і учасники заходу мали можливість обговорити ключові питання трансформації системи освіти на проведених дискусійних панелях. Окремі з них, актуальні для дошкілля спікерка заходу, консультант КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Ольга Юрик запропонувала для ознайомлення педагогам закладів дошкільної освіти міста.
Зокрема, тема відновлення доступу до освіти, освіти як державної стратегії, а також навчання в умовах війни, безпека учасників освітнього процесу продовжує залишатися головною у 2024-2025 н.р. Наголошувалося, що освітній процес має організовуватися у безпечному освітньому середовищі та здійснюватися із урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного й інтелектуального розвитку дітей, їхніх особливих освітніх потреб. Тому актуальним залишаються питання облаштування укриттів, інклюзії в ЗДО.
У фокусі уваги також інші питання, важливі для освітян – соціально-емоційний розвиток у садочках, альтернативна освіта, цифровізація освіти, можливості використання в освітньому процесі інструментів штучного інтелекту, в тому числі і у дошкіллі. Важливим вектором роботи закладів дошкільної освіти має бути забезпечення якості освітнього процесу та подолання освітніх втрат дошкільників. І при цьому слід розуміти, що успішне впровадження реформ можливе тільки при якісній підготовці дошкільників до навчання у Новій українській школі та забезпеченні наступності між ланками освіти.
За допомогою яскравої інфографіки, спікерка звернула увагу присутніх на важливі аспекти нового закону «Про дошкільну освіту», що набрав чинності у червні та вводиться в дію через один рік.
Виступаючи перед вихователями-методистами, Жека Л.І. продовжила ознайомилення колег з нормативно-правовим та навчально-методичним забезпеченням організації освітньої діяльності у ЗДО в 2024-2025 навчальному році. Вона звернула увагу на новинки, що пропонуються для закладів дошкільної освіти та запропонувала обговорити можливості їх реалізації в реаліях сьогодення.
Стан О.Ф. виступаючи перед вихователями ЗДО, надала колегам практичні поради щодо формування у вихованців емоційного інтелекту, наголосила на необхідності дотримання вимог щодо спілкування державною мовою у ЗДО та етики педагогічного спілкування під час освітнього процесу.
У підсумках зустрічей було наголошено, що формула якісної дошкільної освіти в умовах воєнного стану – це реальне об’єднання зусиль педагогічних працівників ЗДО, науковців, працівників інклюзивно-ресурсних центрів і центрів професійного розвитку педагогічних працівників, методичної і психологічної служб закладів освіти, батьків дітей дошкільного віку.