Ранній досвід взаємодії дитини з рідними, педагогами та іншими дорослими в оточенні дитини є вкрай важливим, так як створює засади для розвитку її особистості, емоцій, звичок, а пізніше і успішного навчання. Емоційні навички, розвинені в дошкільному віці, закладають основу для психічного здоров’я та добробуту на все життя. Відтак створення безпечного середовища та надання психологічної підтримки в освітніх закладах набувають неабиякого значення для розвитку та добробуту дітей.
В травні педагоги закладів дошкільної освіти міста Ужгорода мали змогу розширити свої знання в сфері надання психосоціальної підтримки учасникам освітнього процесу.
Під час вебінарів психолог ЦПРПП Ганна Ребрей звернула увагу педагогів на те, що в важких умовах воєнного часу діти і дорослі потерпають від впливу стресу та наслідків пережитого травматичного досвіду війни. Для того, щоб потурбуватись про когось, спочатку потрібно подбати про себе і свій стан. Відновлення сил та збереження стійкості стають наразі відповідальністю і вибором кожного дорослого.
Хоча дорослі не в змозі повністю уберегти дітей від стресових ситуацій та нестабільності, але можуть бути для них опорою та підтримкою у кризові моменти. Учасники вебінарів погодилися з тим, що реакція та поведінка дорослого впливає на дітей більше ніж обставини навколо. В складній ситуації присутність надійних та спокійних дорослих створює у дітей відчуття безпеки. Саме тому в умовах випробувань дорослим варто подбати, щоб освітнє середовище для дітей було підтримуючим і безпечним, сприятливим для розвитку та навчання. Безпечний простір потрібний як у приміщенні так і в укритті, протягом всього часу перебування в дошкільному закладі.
З допомогою та підтримкою дорослих діти теж стають психологічно стійкими, вони вчаться розрізняти свої відчуття та реакції, називають свої почуття і емоції, знають, що зіткнення з тим, що їх засмучує, може бути можливістю знайти рішення і долати життєві негаразди. В дорослому віці вони мають більше шансів вибудовувати здорові стосунки та жити повноцінним життям.