Home » Головна » Серія вебінарів та тренінгів «Критичне мислення основне наскрізне вміння у НУШ»

Серія вебінарів та тренінгів «Критичне мислення основне наскрізне вміння у НУШ»

Ключові компетентності Нової української школи – це навички, необхідні для підвищення особистого потенціалу, розвитку та розширення можливостей для самореалізації. Найбільш затребуваним в сучасному інформаційному світі є критичне мислення, оскільки навички критичного мислення дають змогу не розгубитися у перенасиченому інформацією середовищі й не піддаватися маніпуляціям. А ще критичне мислення важливе у переговорах та допомагає аргументувати свою точку зору.
Впродовж травня 2024 року консультантом Центру професійного розвитку педагогічних працівників Ужгородської міської ради Юрик Ольгою було проведено серію вебінарів та тренінгів в рамках програми підвищення професійної майстерності педагогічних працівників «Критичне мислення – основне наскрізне вміння у НУШ», яка охопила 4 модулі: «Критичне мислення: навіщо і як його розвивати», «Урок, що розвиває критичне мислення: структура і методи», «Техніки та прийоми розвитку критичного мислення як основного наскрізного завдання навчально-виховного процесу» та «Розвиток критичного мислення учнів під час онлайн-навчання. Можливості та інструменти».
Заходи проходили в інтерактивній формі, де передбачалися різні активності для педагогів, відбувалася цікава комунікація, обмін досвідом між колегами. Так, учасники спілкувалися у чаті конференції, за допомогою інструментів онлайн-взаємодії, зокрема, платформи Mentimeter, висловлювали свої думки, виконуючи практичні вправи. Ефективними були і групові взаємодії, організовані під час занять, де педагоги мали можливість на конкретних прикладах занять чи уроків презентувати, як вони працюють з тією чи іншою технікою чи методом розвитку критичного мислення.
Педагоги плідно дискутували, зокрема, аналізуючи поняття «критичне мислення» в сучасній педагогіці та наводили аргументи щодо необхідності розвивати власне критичне мислення та критичне мислення учнів, вихованців. Учасники програми повторили структуру уроку (заняття) розвитку критичного мислення, що традиційно складається з трьох основних частин: вступної, основної та підсумкової, які ще називають виклик, осмислення та рефлексія. Під час тренінгів присутні розглянули детальніше окремі методи та техніки групуючи та порівнюючи їх.
Учасники також поділилися досвідом щодо планування онлайн-уроків з розвитку критичного мислення, підбір навчального контенту до них, специфіку застосування технік та прийомів розвитку критичного мислення під час дистанційного навчання, обговорили доречність використання конкретних прийомів та методик розвитку критичного мислення під час сихронного та асихронного дистанційного навчання, одержали поради щодо організації дистанційного навчання в умовах війни. Також педагоги вивчали можливості використання під час онлайн-навчання для розвитку критичного мислення ресурсів «Всеукраїнська школа онлайн», мобільного застосунка для учнів та учениць 1-4 класу «Вивчаю – не чекаю», платформ Wordwall та Flinga.
Консультант Центру професійного розвитку педагогічних працівників Ужгородської міської ради Ольга Юрик запропонувала учасникам тренінгу ресурси та джерела, де вони зможуть почерпнути ще більше цікавої та корисної інформації про особливості використання різних технік та методів розвитку критичного мислення під час дистанційного навчання та запропонувала їм можливості підвищення професійної майстерності за допомогою курсів підвищення кваліфікації, запропонованих ГО «Платформа ОСВІТИ» на ресурсі «Піфагор».
Підсумком проведених занять стало виконання учасниками програми підвищення професійної майстерності педагогічних працівників «Критичне мислення – основне наскрізне вміння у НУШ» практичної роботи, де вони створювали практичні онлайн-вправи та ділилися власними напрацюваннями з розвитку критичного мислення вихованців дошкілля та школярів.