Сьогодні, коли в Україні говорять про нову якість освіти, ми звертаємо увагу саме на проблему професійної ефективності в освіті. Основним критерієм успішності педагогічної діяльності, її прогнозованого результату та ефективності, є формування творчої особистості учня у процесі навчання та виховання. Вчителю важливо не лише формувати творчу особистість, а й допомогти вихованцю розкрити свій потенціал, щоб досягати у професійній сфері найвищих результатів.
Саме тематиці ефективної професійної діяльності вчителя була присвячена програма розвитку професійної майстерності, над якою працювали впродовж двох тижнів педагоги закладів освіти Ужгородської та Холмківської ТГ. В.о.директора Центру Валерія Бережна наголосила, що професіоналізм – це характеристика, яка відображає рівень майстерності людини у професії, а це означає, що людина виконує свою трудову діяльність на високому фаховому рівні.
Професіоналізм включає високі результати праці, ефективне виконання професійної діяльності при взаємодії з іншими людьми, наявність професійно важливих якостей особистості. Під час зустрічей йшлося і про формування мотивації до навчальної діяльності учнів та роль педагога у цьому процесі. Мотивація до навчання може мати різноманітні форми, такі як досягнення успіху, бажання відчувати себе компетентним у певній галузі, ціннісне ставлення до навчання, прагнення до самореалізації та багато інших. Вона є важливим аспектом у процесі навчання та впливає на результативність освіти в цілому.
Тематиці важливості навчання протягом життя було присвячено окремий вебінар у рамках програми. Реалізація завдання щодо навчання протягом життя передбачає постійне навчання людини у сфері формальної, неформальної та інформальної освіти, самомотивацію до освітньої діяльності через відкритий доступ, оптимальність використання ресурсів, комфортність всіх учасників освітнього процесу. Вимоги, що висуваються перед сучасним педагогом спричинені змінами у суспільстві, саме тому свідомий вибір професійного шляху вчителя є актуальною проблемою сучасних психолого-педагогічних досліджень, а також одним із пріоритетних векторів розвитку освіти у нашій країні. Спікер акцентувала увагу групи і на тому, що людина може підвищувати свою кваліфікацію через вебінари, онлайн-курси, конференції, семінари. Такі форми підвищення кваліфікації мають перевагу в тому, що є можливість працювати в індивідуальному темпі, стилі, міри складності, траєкторії.
Під час кожної із зустрічей педагоги давали активний зворотний зв’язок, брали участь в опитуваннях, виконували інтерактивні завдання та працювали у групах. Результатом зустрічей є позитивні емоції, підвищення фахового рівня та обмін досвідом у процесі взаємодії.