19 березня 2024 року в Ужгородському ліцеї «Інтелект» відбулося засідання професійної спільноти асистента педагога на тему «Адаптація навчального матеріалу з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності учнів з ООП».
Підходи у побудові навчального процесу таким чином, що дитина з ООП має змогу опановувати той самий об’єм знань, що і нормотипові учні називається адаптацією навчального матеріалу. При такій організації навчання педагог враховує індивідуальні особливості дитини. До прикладу, якщо у дитини дислексія (а це означає, що у дитини виникають труднощі з читанням та письмом при загальній здатності до навчання), то можна навчальний матеріал та завдання адаптовувати для дитини у аудіо форматі або ж більше їх візуалізовувати.
Консультант центру професійного розвитку Баран Наталія розпочала засідання з вітального слова та наголосила на актуальності даної теми. Також консультант зауважила, що незважаючи на те що в адаптації навчального матеріалу провідну роль відіграють саме педагоги, які викладають предмет, все ж важлива співпраця вчителя та асистента педагога. Оскільки саме асистент проводить детальне спостереження за дитиною з ООП і може швидко скоригувати уже створене завдання та направити роботу педагога таким чином, щоб урок максимально корисно пройшов для всіх його учасників.
Пазяк Н.Б. приділила свою увагу обов’язкам асистента педагога та його функціям. Також поділилася власним досвідом як допомагає адаптовувати навчальний матеріал та продемонструвала роздатковий матеріал, що використовується на уроці. Важливою тезою у виступі педагога було те, що в адаптації завдань для дитини є саме спостереження асистента педагога.
Пташнікова І.В. розповіла про етапи адаптації навчального матеріалу та запропонувала декілька практичних ситуації для обговорення, щоб було дуже корисним. Адже кожна думка є цінною. Також педагогиня розповіла про такий важливий аспект як адаптація усіх дітей, які навчаються в інклюзивному класі. Оскільки, усім учасникам освітнього процесу потрібно пристосуватися до особливих освітніх умов.
Завершився захід відповідями на питання, які виникли в учасників.