Ухвалення концепції Нової української школи перенесло поняття “педагогіка партнерства” у нормативну площину. В офіційних документах вказано, що нова школа працює на засадах педагогіки партнерства, в основі якої – спілкування, взаємодія та співпраця між учителем, учнем і батьками. Згідно з цими принципами, вчитель — це друг і наставник, а родина учня – зацікавлені однодумці, які беруть участь у житті школи. А отже, учні, батьки та вчителі — рівноправні учасники освітнього процесу, об’єднані спільними цілями та прагненнями і однаково відповідальні за результат.
5 лютого група педагогів ЗЗСО розпочала роботу над опануванням програми підвищення професійної майстерності “Педагогіка партнерства в НУШ”. В.о. директора Центру Валерія Бережна допомогла педагогам розібратися в тому, що таке педагогіка партнерства і як її забезпечити у школі.
Спікер акцентувала увагу на тому, що сутність педагогіки партнерства полягає в демократичному та гуманному ставленні до дитини, забезпеченні їй права на вибір, на власну гідність, на повагу, права бути такою, якою вона є, а не такою, якою хоче її бачити вчитель. Сучасне навчання і виховання учнів вимагає нової педагогічної етики, визначальною рисою якої є взаєморозуміння, взаємоповага та творче співробітництво вчителя та учня. В рамках реалізації програми підвищення професійної майстерності відбулося 4 зустрічі з педагогами. Кожна з цих зустрічей була присвячена проблематиці позитивної взаємодії між учасниками освітнього процесу.
Нова українська школа – школа для життя в ХХІ столітті. Шляхів до її побудови багато, але один із найголовніших – педагогіка партнерства. Саме вчителі можуть донести до батьків та дітей її основні ідеї, адже до успіху можна прийти лише разом. Та щоб бути носіями нових ідей, потрібно змінюватись, вміти працювати в команді, бути налаштованим на взаємодію.