Home » Головна » Тренінг «Сутність методу проєктів як універсальної інноваційної технології»

Тренінг «Сутність методу проєктів як універсальної інноваційної технології»

26 жовтня 2023 року на платформі Zoom консультант КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Ужгородської міської ради Ольга Юрик провела тренінг в рамках програми підвищення професійної майстерності педагогічних працівників «Проєктна діяльність як спосіб реалізації діяльнісного підходу. Педагогічний супровід проєктної діяльності». Учасники програми опрацювали модуль ІІ: «Сутність методу проєктів як універсальної інноваційної технології». Педагогам було запропоновано долучитися до розгляду низки питань, пов’язаних з практичним використанням проєктної технології, а саме: історія застосування методу проєктів у педагогіці, проєктна технологія як структурована діяльність продукти проєктної діяльності-традиційні та інноваційні, презентація проєкту – основний етап проєктування, рефлексія проєктної діяльності як необхідна умова застосування методу проєктів та роль педагогіки партнерства при використанні методу проєктів.

На початку зустрічі педагоги пригадали основні тези попереднього модуля програми та ще раз підкреслили широкі розвивальні можливості застосування методу проєктів як діяльнісної технології. Потім відбувся короткий екскурс до історії виникнення проєктної технології навчання, де присутні дізналися, що метод проєктів прийшов в Україну із освітньої системи США на початку 20-х років ХХ ст. як результат дидактичних пошуків тогочасних освітян, які намагалися реформувати освіту, але в радянській школі використовувався недовго, до заборони у 1931 році, оскільки не задовільнив запити авторитарної комуністичної системи. У незалежній Україні методику активно використовували вчителі – новатори, а з початком реформи НУШ застосування технології стало обов’язковим у роботі з учнями.
Серед учасників тренінгу – педагоги різних ланок освіти – дошкільної, початкової та середньої, тому, надаючи практичні поради консультант пропонувала колегам враховувати наступність між ланками освіти, оскільки універсальність методу проєктів дозволяє послуговуватися ним і у дошкіллі, і у Новій українській школі. Педагоги були залучені до активної роботи, спілкування у чаті конференції, висловлювали, опираючись на свій досвід роботи над проєктами, власні думки та висновки.
Зацікавлення присутніх викликали наведені практичні вправи та пропоновані спікеркою підходи до роботи над кожним етапом проєктування з дітьми різного віку. Педагогіка партнерства – це необхідна педагогічна умова використання проєктної діяльності, тому учасникам було актуально та цікаво дізнатися, як налагодити співпрацю з батьками вихованців та учнів при роботі над проєктами, як залучати до спільних та батьківських проєктів проактивних батьків.
На завершення зустрічі учасники заповнили анкети зворотного зв’язку, де поділилися враженнями від отриманої інформації.