Побудова партнерських стосунків між педагогом та батьками, освітнім закладом та батьками дітей з особливими освітніми потребами є надзвичайно важливою для успішної реалізації завдань інклюзивної освіти. Забезпечення сприятливих умов для розвитку дитини має стати основною метою для обох сторін. Дитина повинна відчувати, що батьки та педагоги є командою. Темі співпраці педагогів з батьками дитини з особливими освітніми потребами був присвячений семінар-практикум 25.10.2023, який провели фахівці ЦПРПП: консультант Баран Н.Ю та психолог Ребрей Г.Я.
Щоб партнерство було продуктивним, потрібно розуміти, що сім’я потребує консультування з питань розвитку дитини та організації розвивального середовища. Потужним рушієм у напрямку покращення навчального процесу виступає також ініціювання та підтримання регулярних контактів із сім’єю дитини з ООП.
Батьки беруть активну участь в освітньому процесі своєї дитини, коли впевнені, що можуть бути систематично залученими до цієї важливої роботи та відчувають свою потрібність, ефективність і підтримку педагогів.
Батьки дитини з ООП є безперечно найкращими експертами у справах дитини. Власне тому для успішного навчання дитини педагогу, як експерту в освітніх процесах, важливо заручитися підтримкою батьків. Для побудови тісних партнерських взаємовідносин важливо розуміти і зважати на психологічні та поведінкові особливості батьків дітей з ООП, на тип внутрішньосімейних відносин і стиль сімейного виховання.
Варто також знати, що сім’я, в якій виховується дитина з ООП, протягом життя може переживати серію критичних емоційних станів, пов’язаних з прийняттям особливостей психофізичного розвитку дитини, зустрічається з безліччю викликів та перешкод. Кожен новий життєвий етап, вимагає прийняття важливих відповідальних рішень. Контактуючи з сім’ями, що виховують діток з ООП хочеться проявити своє емпатійне ставлення і готовність запропонувати допомогу, та часто виникають побоювання зачепити їхні почуття і з’являється ніяковість у відносинах. Саме для полегшення і покращення спілкування присутнім було запропоновано алгоритм побудови конструкції «я-висловлювань». Учасники зустрічі мали змогу ознайомитися та
спробувати будувати свої звернення через «Я-висловлювання». Присутні активно долучалися до обговорення та ділилися своїми пропозиціями.