Home » Головна » Онлайн-засідання професійної спільноти вчителів історії та правознавства

Онлайн-засідання професійної спільноти вчителів історії та правознавства

    29 березня 2023 року відбулося онлайн-засідання професійної спільноти вчителів історії та правознавства на тему: «Розвиток особистісного потенціалу школярів на прикладах вивчення історії, основ правознавства та інтерактивного курсу «Громадянська освіта» : теорія і практика”. По темі свою навчальну, пізнавальну й наукову лабораторію та свій педагогічний досвід перед професійною спільною розкрили колеги Ужгородської спеціалізованої школи І-ІІІ ст. № 3 з поглибленим вивченням англійської мови Ужгородської міської ради Закарпатської області, а саме: Гребченко Наталія Вікторівна, Амосова Олена Володимирівна, Кушніревич Оксана Василівна, Шек Петро Августинович. Це вчителі вищої категорії з педагогічними званнями: старший учитель та вчитель-методист, а також молодий перспективний Шек П. А. Їх теоретичні та практичні складові теми з презентаційними й інформаційними матеріалами можна сповна застосовувати колеги у своїй учительській праці.

     Заслуговує на увагу презентаційний матеріал навчальної роботи, яку представив вчитель історії Петро Шек. Йдеться про використання учнями штучного інтелекту на уроках історії у різних класах. Вчитель розкрив мету штучного інтелекту в освітньому процесі, зокрема, застосування мемоменту з його видами та чат-ботів, позитивні сторони та окремі прорахунки штучного інтелекту. Вчитель узагальнив головне, що варто використовувати штучний інтелект на уроках історії як мотивуючий фактор навчальної діяльності учнів.

     Учителька Амосова О. В. розкрила тему «Формування науково-дослідницької культури учнів». Вона зосередила увагу професійної спільноти на таких складових теми: про науково-пошукову роботу учнів; про дослідження учнями історії УСШ №3, історії міста Ужгорода та Закарпаття; про поглиблення учнями знань через опрацювання джерелознавчої та науково-пізнавальної літератури; про роль вчителя у науково-дослідницькій роботі учнів. Учителька навела приклади творчих досягнень учнів на захисті науково-дослідницьких робіт МАН з акцентуванням краєзнавства. Головний підсумок теми – робота у МАН – це робота з обдарованими учнями школи.

     Цікавою також була тема «Про розвиток особистісного потенціалу учнів на уроках з основ правознавства та інтерактивного курсу «Громадянська освіта», яку розкрила вчителька Гребченко Н. В. Акцентом використання потенціалу учнів є застосування на практиці багатьох тем із зазначених навчальних предметів через інтерактивні та класичні форми і методи навчання: дебати, дискусії, рольові ігри, презентація проєктів тощо. Захоплюючим для колег-істориків стало розкриття проведення у школі виборів президента школи від створення виборчої комісії до інавгурації обраного президента.

Зліва направо вчителі УСШ І-ІІІст. № 3 м. Ужгорода:

Амосова О. В., Шек П. А., Кушніревич О. В, Гребченко Н. В.

    Після розкриття головної теми засідання професійної спільноти відбулася презентація навчального видання «Історія України: візуальні тестові завдання. 11 клас», автором якого є вчитель історії та правознавства Ужгородської класичної гімназії Федір Брецко. Автор головну увагу сконцентрував на моделях тестових завдань з актуалізацією їх використання для ЗНО або НМТ. Це п’ятий навчальний посібник автора із серії «Візуальна історія», яку започаткував в Україні саме Федір Брецко. Навчальний збірник – це 1100 візуальних тестових завдань, який охоплює увесь навчальний матеріал програми з історії України для 11 класу. Завдяки візуалізації збірник дозволяє:технологічно осучаснити процес навчання; учням 11 класу легко і продуктивно засвоїти навчальний матеріал, успішно підготуватися до складання ЗНО/НМТ, оскільки зміст і форми тестових завдань, які подані у збірнику, відповідають вимогам ЗНО. Учням, які готуються до предметних олімпіад, конкурсів, турнірів, презентацій, складання проєктів, ефективно використовувати наявний у збірнику фактичний матеріал, а учителям користуватися збірником на різних етапах уроку впродовж усього навчального року. У посібникові представлено тестові завдання різних типів, що їх використовують у тестах ЗНО, а саме: завдання з вибором однієї правильної відповіді; завдання на встановлення відповідності; завдання на встановлення правильної послідовності. Найголовніша особливість пропонованого посібника полягає у тому, що в центрі уваги кожного тестового завдання – розглядання малюнка, ілюстрації, фотоілюстрації та з’ясування співвідношення між зображенням і його змістом. Власне малюнок, ілюстрація, фотоілюстрація виступають головним елементом тестового завдання. Такий підхід робить процес навчання справді творчим, мотивує зацікавленість учнів, поліпшує розуміння і засвоєння навчального матеріалу. Нині в сучасній школі окреслилася нова тенденція – використання тестів не лише для контролю, а й у процесі вивчення нового матеріалу, що є доволі перспек­тивним та доречним. Виконання візуальних тестових завдань – це результат блискавичних розумових операцій учня. На думку автора посібника, досвід викладання історії вказує на потребу застосування саме візуальних тестових завдань для підвищення інтересу до історії України, її культурної спадщи­ни, розширення мистецьких знань, розвитку художньо-образного мислення учнів. Застосування візуальних тестових завдань допомагає закцентувати увагу учнів на найважливіших питаннях кожної теми, дає змогу самостійно успішно підготуватися як до уроку, так і до ЗНО/НМТ.