08 лютого на платформі Zoom консультант Центру професійного розвитку педагогічних працівників Валерія Бережна провела тренінг “Мотивація до навчальної діяльності учнів”. Зустріч відбулася в рамках прогами підвищення професійної майстерності педагогічних парцівників «Ефективна професійна діяльність вчителя: мотивація особистісного розвитку учня та вчителя». 35 учасників онлайн-заходу активно пропрацьовували методи та прийоми формування мотивації до навчальної діяльності. У сучасній школі питання про мотивацію навчання без перебільшення можна назвати провідним на всіх щаблях освіти – початковій, середній та старшій школі під час викладання окремих предметів, адже мотив є джерелом діяльності і виконує функцію спонукання. Для того, аби зрозуміти та правильно оцінити дії учня, передусім слід зрозуміти мотиви цих дій.
Учасники тренінгу проаналізували механізм зрушення мотиву на мету та змоделювали різні приклади з життя. Під час засідання йшлося про види мотивації — зовнішню та внутрішню. Зовнішню мотивацію зумовлює позитивне або негативне стимулювання. Так, для педагога, приміром, зовнішнім мотивом діяльності може бути престижність або зручній графік роботи в закладі освіти, досягнення певної кваліфікаційної категорії, педагогічного звання. Внутрішню мотивацію обумовлює інтерес до процесу, задоволеність діяльністю та її результатами, орієнтація на особистісний і професійний розвиток, самореалізація. Для внутрішньої мотивації важливо, щоб людина задовольнила свої базові психологічні потреби в автономності, компетентності та значущих взаєминах. Якщо людина не може реалізувати ці потреби, їй потрібна зовнішня мотивація. Однак, слід пам’ятати, що якщо використовувати лише зовнішню мотивацію, це знижує творчий потенціал, зменшує позитивні емоції та негативно позначається на якості роботи загалом. Під час тренінгу педагоги активно виконували всі завдання та плідно працювали в групах.