6 лютого в рамках програми підвищення професійної майстерності педагогічних працівників «Ефективна професійна діяльність вчителя: мотивація особистісного розвитку учня та вчителя» консультант Валерія Бережна провела вебінар “Показники ефективності освітньої діяльності педагога”.
Актуальність обраної теми є значною, адже сьогодні, коли в Україні говорять про нову якість освіти, життя, ми звертаємо увагу саме на проблему професійної ефективності в освіті, успішності педагога. Основним критерієм успішності педагогічної діяльності, її прогнозованого результату та ефективності, є формування творчої особистості учня у процесі навчання та виховання. Для вчителя важливим є не лише формувати творчу особистість, а й допомогти вихованцю розкрити свій потенціал, досягти у професійній сфері найвищих успіхів. Під час засідання було розглянуто зміст поняття “професіоналізм”. Зокрема, мова йшла про складові професіоналізму – професійне спілкування, професійну діляьність та власне про особистість професіонала. Педагоги активно брали участь в опитуванні щодо важливих складових професіоналізму вчителя. Окремо було наголошено, що ефективність професійної діяльності вчителя є контекстуально залежною категорією та залежить від впливу сукупності різновекторних чинників.
Спікер проаналізувала деякі показники професійного спілкування, зокрема: зростання результативності професійної діяльності, оволодіння прийомами командної роботи; проектування нового професійного середовища, створення нових форм ділового і творчого спілкування; забезпечення взаєморозуміння, безконфліктна співпраця з колегами; забезпечення позитивного психологічного клімату в професійній діяльності; дотримання професійної етики та норм спілкування. Під час обміну думками педагоги поділилися тим, як вони самі визначають ефективність проведеного уроку.