Сьогодні, 25 жовтня 2022 року, відбувся обмін досвідом професійної спільноти вчителів української мови та літератури. Тема, представлена вчителями-словесниками Ужгородської класичної гімназії, «Розвиток навичок ХХІ століття на уроках української мови та літератури».
Креативність, критичне мислення, комунікація та командна праця – це навички ХХІ століття, що необхідні не лише сучасним учням, а й вчителям. Тому педагоги гімназії ділилися досвідом, завдяки яким формам, прийомам, методам їм вдається досягти бажаного результату. «Адже на зміну сумі знань приходить формування м’яких навичок, цілісної картини світу та розуміння взаємозв’язків, — відзначила Вікторія Чобаня.
Одна з чотирьох «К» у формулі навичок 21 століття належить креативності: успішні освітні системи світу включають творче мислення в щоденне шкільне навчання. «Єдина правильна відповідь вбиває творчість», — каже дизайнер Олександр Трегуб. Тому «…сьогодні школа має готувати творчу особистість, яка здатна використовувати здобуті знання», — переконана Марія Вишневська.
Варто зазначити, що саме критичне мислення та розв’язання проблем посідають перше місце серед навичок. Марина Магда розповіла присутнім про критичне мислення, яке нині є одним із модних трендів в освіті. Адже мислити критично означає вільно використовувати розумові стратегії та операції високого рівня для формулювання обґрунтованих висновків і оцінок, прийняття рішень.
Дуже цікаві форми роботи запропонувала до перегляду Тетяна Мокшайт, серед яких «Таємне інтерв’ю», «Творча палітра», «Де я?» та інші.
У підсумку Ірина Даньків, директор ЦПРПП, наголосила на важливості змін, що відбуваються сьогодні в освіті, бо ми вже живемо у світі автоматизованих виробництв, інтернету. Найуспішніші країни світу давно зрозуміли, що відповідь на виклики цифрової доби може дати інноваційна освіта, а найціннішим капіталом є людина.
Дякуємо всім за співпрацю…