19 жовтня консультант Центру професійного розвитку педагогічних працівників Валерія Бережна провела вебінар на тему “Стратегії, техніки та технології формування позитивного професійного іміджу педагога”. Інтерес до особистості вчителя – засіб активізації інтересу до предмета. Образ педагога мусить надихати. Як би не був професійно підготовлений учитель, він просто зобов’язаний постійно вдосконалювати свої особистісні якості, створюючи, таким чином, власний імідж.
Люди постійно стежать за Вашою поведінкою та створюють власні теорії про Вашу компетентність, характер та здібності, які швидко поширюються. Тому доцільно проявляти ініціативу у формуванні теорій оточуючих про те, хто ти є насправді, чого ти можеш досягти. З огляду на це, професіонал будь-якої галузі, зокрема, і вчитель має свідомо підходити до процесу професійного іміджотворення, обираючи найоптимальніші шляхи конструювання власного позитивного іміджу. Спікер наголосила, що для того, щоб сформувати особистісно-професійний імідж, вчителю потрібно добре попрацювати над собою. За загальновизнаною думкою, імідж педагога – це стереотип образу педагога в поданні вихованців, учнів, колег, батьків і соціального оточення.
Під час вебінару було наголошено, що необхідними для позитивного іміджу є такі якості: цілеспрямованість, рішучість, евристичність мислення, гнучкість поведінки, готовність ризикувати, впевненість у собі, конкурентноздатність, енергійність, прагнення до успіху, гуманність, такт, комунікативність, ініціативність, харизма тощо. Саме з цих характеристик складається «уміння подобатися людям». Іміджотворення – це насправді ціла наука. Якщо проаналізувати різні дослідження, то можна виокремити 3 основні стратегії створення педагогічного іміджу: стратегія універсального іміджу, стратегія цільового іміджу, стратегія «креативного вибуху».
Консультант підкреслила, що основою формування позитивного іміджу педагога можна вважати такі фактори: професійна компетентність, інформаційна грамотність та інноваційна культура. Педагогічний досвід показує, що за наявності доброї професійної підготовленості, педагогічної компетентності, розвинутих особистісних властивостей кожен учитель або викладач може досягнути позитивних результатів у навчанні, вихованні, емоційно-вольовому загартуванні учнів.