Home » Головна » Методичне об’єднання професійної спільноти вчителів української мови і літератури

Методичне об’єднання професійної спільноти вчителів української мови і літератури

22 лютого 2022 року  відбулося засідання професійної спільноти вчителів української мови і літератури, учасницею якого була координаторка Центру професійного розвитку педагогічних працівників м. Ужгорода Ірина Даньків та близько 80 педагогів міста.

Серед тем, що розглядалися під час онлайн-зустрічі, була   тема «Елементи медіаосвіти в процесі викладання української мови та літератури».  Педагоги  Лінгвістичної гімназії ім. Т. Г. Шевченка поділилися досвідом щодо  використання елементів медіаосвіти на уроках  української мови і літератури.

Учителі-словесники мали можливість ознайомитися із практичними порадами щодо використання медіадидактики в межах навчальних предметів мовно-літературної галузі.

Євген Цубина розповів присутнім про впровадження медіаосвіти на уроках словесності, зокрема про  мету й завдання. Наголосив на актуальності проведення уроків української мови і літератури з використанням елементів медіаосвіти, що сприяють розвитку предметних і ключових компетентностей учнів.   Презентував матеріали національного проєкту з медіаграмотності «Фільтр».

Рената Луканинець поділилася досвідом інтеграції медіаресурсів у процесі викладання української мови і літератури. Розповіла про інтернет-меми, що  є одним із  сучасних освітніх трендів, та може стати й відмінним інструментом для побудови яскравого уроку. Адже  активізує увагу учнів на уроці, створює позитивну атмосферу, сприяє розвитку критичного мислення та емоційного інтелекту. Учителька розповіла, як і для чого створювати інстаграм-сторінку літературного героя та яким чином використовувати цей прийом на уроках літератури.

Пізнавальною була тема про буктрейлер — особливий вид книжкової реклами. Основне завдання якої  – яскраво і образно розповісти про книгу, зацікавити. Практичні поради  щодо  створення  учнями та вчителями короткого відеоролика за мотивами книги були корисними для педагогів.

Дмитро Тодер розповів присутнім про один із  інструментів у навчанні медіаграмотності – це вебквест. Пояснив ефективність використання цієї технології на уроках української мови і літератури,  поділився досвідом із колегами  щодо  створення вебквесту на освітній платформі «ВСЕОСВІТА»  та продемонстрував власні розробки.

Троє молодих креативних учителів довели, що можна сьогодні навчати по-новому: цікаво й результативно. Для цього потрібно пам`ятати кожному педагогу, що саме завдяки процесу добровільної та усвідомленої пізнавальної діяльності, яка проводиться за індивідуальним бажанням, можна досягти високих результатів.

Тема «Модельні програми та підручники —  основа для впорядкування послідовності досягнень очікуваних результатів навчання» цікавить сьогодні всіх педагогів. Опрацювання модельних програм та вибір підручників для 5 класу є необхідністю. Тому  Ірина Даньків презентувала присутнім перелік програм та підручників, наголосивши на тому, що обирати модельну прграму та підручники потрібно вже зараз і що упродовж певного періоду можна було відвідати різні онлйн-зустрічі з авторами видань.

Діана Чобаль, учитель інтегрованого курсу УЗОШ І-ІІІ ст. №8, що бере участь у пілотному проєкті, ознайомила присутніх із темою «Інтегрований курс, або як можна освіту розглядати крізь призму загальної картини світу».

Засідання пройшло на високому професійному рівні. Наприкінці вчителі активно ділилися своїм досвідом та обговорили актуальні робочі питання професійної спільноти.