9 лютого 2022 року відбулось онлайн-засідання Методичного об’єднання професійної спільноти вчителів німецької мови на тему «Налагодження ефективного зворотного зв’язку з учнями під час дистанційного вивчення німецької мови». Зворотній зв’язок у дистанційному навчанні доцільно розглядати в контексті комбінації основних дій, які забезпечують продуктивну взаємодію вчителя та учнів: спостереження, обговорення, оперативний зворотний зв’зок, зворотний зв’язок за результатами спільної роботи.
«Режим дистанційного навчання, на відміну від інших педагогічний технологій, передбачає здійснення навчального процесу у режимі віддаленого доступу, що унеможливлює безпосереднє спілування спілкування вчителя та учня. Відповідно проблема забезпечення ефективного зворотного зв’язку в дитанційному навчанні набирає надзвичайного значення.» – П’ятківська О. М., керівник проф.спільноти вчителів німецької мови, вчитель німецької мови УЗОШ №15.
Дурунда О. Ф., вчитель німецької мови УЗОШ №15, презентувала онлайн-інструменти Quizlet, якою до прикладу, користується для закріплення вивченої лексики з її візуалізацією. Програма дає кращі можливості для підсумкового аналізу та висновків, зворотнього зв’язку.
Трокай Л. П., вчитель німецької мови Лінгвістичної гімназії, зазначила, що комунікація з учнями проходить через відеоконференцію, по телефону, е-мейл, месенджер. Дотримуючись звортного зв’язку, вчитель повинен не тільки переглянути завдання, а й дати коментар. Бажано не лише письмове виправлення, а й аудіокоментар вчителя.
Ліхтей Х.І., вчитель німецької мови класичної гімназії, презентувала онлайн ресурс Wordwall, як ефективний інструмент для контролю різних видів діяльності: читання (заповнення пропусків в тексті), говоріння (методом карток із запитаннями), письмо, граматичні навички (вправи на закріплення граматичного матеріалу). Вона наголосила на перевагах роботи електронного журналу Єдина Школа для налагодження ефективного зворотного зв’язку, можливості надання консультацій як учням, так і батькам.
Бурч В. О., вчитель німецької мови лінгвістичної гімназії, ознайомила присутніх з цифровими інструментами, інтернет-ресурсами, які надають можливість організації зворотнього зв’язку, при цьому працювати як у синхронному, так і в асинхронному режимах. Було продемонстровано електронні видання підручників Goethe Institut, Pasch.net.de та варіанти застосування поданих там вправ.
Молнар Н., вчитель німецької мови лінгвістичної гімназії, відзначила, що на даний час є великий спектр сервісів для проведення відеоконференцій, як то Zoom, Coogle Meet, Skype. Дуже ефективними з досвіду вчительки є сайти Goethe.Institut, Pasch.net.de. Молнар Н. надає перевагу підручникам видавництв Cornelsen, Klett, де є велика кількість вправ, відео- та аудіозавдань, які можна опрацювати як у класі, так і самостійно вдома.
Конар В., вчитель німецької мови лінгвістичної гімназії, зауважив на труднощах, які можуть виникати при проведенні дистанційного навчання, психологічному аспекті та особливостях, про нестандартні ситуації при налагодженні зворотного зв’язку.