26 жовтня… Осінні канікули для учнів… Чудова можливість для освітян вдосконалити свою професійну майстерність…
Близько 70 філологів міста, учасників професійної спільноти вчителів української мови й літератури, були учасниками цікавого онлайн-заходу.
Педагоги УЗОШ І-ІІІ ст. 20 – ліцею «Лідер» провели методичне об’єднання для спільноти вчителів-словесників на тему «Формування читацької компетентності й медіаграмотності на уроках української мови й літератури».
Ірина Даньків, директор Центру професійного розвитку педагогічних працівників м. Ужгорода, привітала присутніх, закцентувала увагу на важливості означеної проблеми. Адже у сучасному світі перед системою освіти, зокрема перед вчителями-словесниками постають проблеми, які пов’язані з розвитком компетенцій, що сприяють пристосуванню суспільства до сучасних умов життєдіяльності. Тому формування читацької компетентності та медіаграмотність – це ті компетенції, які можемо сприймати саме як «спроможність відповідно взаємодіяти з інформаційними потоками. До її слів приєдналася керівник міської спільноти вчителів української мови та літератури Вікторія Чобаня.
Модератором зустрічі виступила Лариса Гричка – заступник директора з навчально-виховної роботи, учителька української мови та літератури ліцею «Лідер».
Під час онлайн-заходу вчителі-філологи УЗОШ №20 поділились досвідом практичного впровадження в роботі власних напрацювань з читацької компетентності, медіаграмотності та критичного мислення.
Зокрема, Василина Сугоняк доповіла на тему «Опанування когнітивних читацьких операцій при роботі з текстами різної функціональної спрямованості (за результатами досліджень PISA)». У своїй презентації використала стрічку новин різних телеканалів як елемент структури уроку української мови.
Оксана Тимчик поділилася матеріалами проєкту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність» та власними доробками щодо використання медіатекстів на уроках української мови, їх аналізу та редагування, висвітливши тему «Робота з медіатекстом на уроках української мови й літератури для розвитку критичного мислення школярів. Практичний аспект».
Оксана Белей продемонструвала компетентнісно орієнтовані завдання для роботи з художніми текстами на прикладі романів «Місто» В. Підмогильного та «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» П. Мирного та І. Білика. Учителька поділилася методами роботи на уроках української літератури, дослідивши проблемне питання «Практичні рекомендації щодо перевірки та оцінювання читацької компетентності».
Про медіаосвіту в позаурочній діяльності школярів УЗОШ №20 – ліцею «Лідер» розповіла Олександра Завадяк – керівник гуртка «Дебати» та кіноклубу правової кінопросвіти «Docudays UA». Доповідачка наголосила на важливості формування критичного мислення в школярів, уміння аргументувати свою думку, відстоювати власну позицію та не піддаватися маніпулятивним впливам.
Завершила методичне об’єднання кандидат педагогічних наук, учителька української мови та літератури ліцею «Лідер» Тетяна Хома. Свій виступ присвятила питанню «Формування текстотворчих умінь на уроках української мови в закладі загальної середньої освіти». Зокрема, запропонувала колегам-філологам низку методів та практичних прийомів, необхідних для роботи з учнями.
Отже, завдяки такому онлайн-формату зустрічі, що була надзвичайно цікавою, кожен присутній мав змогу взяти собі на замітку те, що кожен із спікерів втілює в своїй щоденній роботі. Проте турбувало й словесників питання щодо організації навчання у 2022 році у 5-х класах з реалізації державного стандарту базової середньої освіти. Які виклики чекають на педагога? Це тема для наступної зустрічі…